کلاهبرداری سایبری با پیامک جعلی توقیف خودرو

قطعه نیوز: رییس پلیس فتای استان کرمان گفت: مجرمان سایبری در شگردی جدید با ارسال پیامک برای دارندگان خودروها، آن‌ها را به سایت‌ها و درگاه‌های فیشینگ هدایت می‌کنند.

سرهنگ« امین یادگارنژاد » امروز اظهار کرد: مجرمان سایبری در شگردی جدید با ارسال پیامک برای دارندگان خودروها، آن‌ها را به سایت‌ها و درگاه‌های فیشینگ هدایت می‌کنند.

وی افزود: در این شگرد مجرمان سایبری با ارسال پیامکی با محتوایی مبنی بر اینکه «حکم توقیف خودروی شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثبت شد»، از شهروندان می‌خواهند وارد سایتی به نام ابلاغیه الکترونیکی با آدرس اینترنتی خاص شوند.

یادگارنژاد بیان کرد: این سایت مانند سامانه خدمات الکترونیک قضائی شبیه‌سازی‌شده و ابتدا جهت ورود به سایت کد ملی را از کاربر دریافت می‌کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: سپس از کاربران می‌خواهند فیلترشکن تجهیزات شخصی خود را روشن کرده و بابت هزینه اطلاع‌رسانی از طریق درگاه بانکی مبلغ ۲۰ هزار ریال به‌حساب آن‌ها واریز کنند.

وی گفت: با ورود کاربران به این درگاه بانکی که درگاه فیشینگ است، اطلاعات بانکی آن‌ها به سرقت رفته و حساب بانکی آن‌ها خالی می‌شود.

رییس پلیس فتای استان کرمان تأکید کرد: شهروندان به‌هیچ‌عنوان نباید به این دست پیامک‌ها توجهی بکنند، چرا که بسیاری از این پیامک‌ها از سوی مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه برای شهروندان ارسال می‌شود.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.