شرکت استلانتیس مقام چهارم خودروسازی دنیا شد

قطعه نیوز: سرانجام استلانتیس به دنیا آمد و مقام چهارم خودروسازی دنیا شد.

ادغام فیات-کرایسلر با پژو-سیتروئن نهایی شد و شرکت استلانتیس به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و سهام آن از امروز قابل داد و ستد شد.

خبر ادغام از اکتبر ۲۰۱۹ منتشر شد نام جدید از ژوئیه ۲۰۲۰ انتخاب و مدیر عامل آن برای ۵ سال تعیین شد حتی لوگوی آن در نوامبر ۲۰۲۰ به طور رسمی رونمایی شد اما شروع به کار رسمی آن تا فوریه ۲۰۲۱ طول کشید.

استلانتیس اکنون ۱۴ برند را زیر یک چتر گرد آورده است که به ترتیب الفبای انگلیسی عبارتند از: آبارث [برند خودروی مسابقه ای ایتالیا] آلفارمئو، کرایسلر، سیتروئن، دوج، دی اس [برند لاکچری سیتروئن]، فیات، جیپ، لانچیا، مازراتی، اُپل، پژو، رام و وُکسال. استلانتیس مقام چهارم خودروسازی در دنیا بعد از تویوتا، گروه فولکس واگن، و گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی است.

اولین سؤالی که بعد از شروع رسمی استلانتیس به ذهن می رسد این است که آیا از این ۱۴ برند نامبرده، ممکن است برندی جا بماند یا حذف شود؟ اما تا به این لحظه هیچ خبر تأیید شده ای در این زمینه منتشر نشده و پاسخ به این سؤال هنوز خیلی زود است. در ابتدای راه یعنی در نوامبر ۲۰۱۹ که برنامه ابتدایی این ادغام معرفی شد، تأکید زیادی وجود داشت که همه برندها باید حفظ شوند اما به دلایل مختلف از جمله جو اقتصادی حاکم در دنیا در حال حاضر این کار غیرممکن است؛ مهمترین دلیل این دشواری، شیوع گسترده کرونا درجهان در سال گذشته بود که دوام را برای بعضی از برندها غیرممکن می کند.

از دوشنبه ۱۸ ژانویه سهام عام استلانتیس در بازار بورس پاریس و میلان قابل داد و ستد می شود و از روز بعد از آن در بازار سهام نیویورک تبادل خواهد شد. نماد این برند STLA‌ خواهد بود.

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.