بازسازی ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان دولت

قطعه نیوز: در راستای عملیاتی کردن دستور رئیس جمهور مبنی بر تجهیز حمل و نقل درون شهری کشور، با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی کشور، تفاهم نامه ساخت و خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری به امضای طرفین رسید.

 مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری با گروه صنعتی خودروسازی سایپا و توافق خرید  همان تعداد دستگاه اتوبوس با گروه صنعتی ایران خودرو دیزل در این شرایط سخت اقتصادی؛ گفت: ایران خودرو دیزل به عنوان بزرگترین مجموعه صنعتی خودروسازی کشور در حوزه دستگاههای سنگین، ظرفیت بزرگی در کشور در جهت تامین نیازهای حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور محسوب می شود.

وی با تشریح اینکه در شهرهای بزرگ جهان، تقویت حمل و نقل درون شهری به عنوان اولویتی جدی در کنترل منابع متحرک آلایندگی ها مطرح است؛ گفت: شهرداری ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی این ظرفیت را دارند که با گروه صنعتی ایران خودرو دیزل وارد توافق در حوزه تجهیز زیرساختهای حمل و نقل درون شهری شده و با  روش های تامین مالی نوین اقدامات ارزنده ای را در این عرصه انجام دهند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص تجیهز حمل و نقل درون شهری؛ گفت: از محل انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری ها در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳۲۰۰ میلیارد ریال برای ۹ شهرداری، اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس انتشاریافت و تاکنون خرید ۳۸۰ دستگاه اتوبوس از اعتبارات مذکور عملیاتی شده و ۲۲۰ دستگاه دیگر در حال انجام است. 

جمالی نژاد تصریح کرد:  طبق توافق انجام گرفته، امسال نیز تأمین مالی خرید اتوبوس به میزان حدود ۱۵هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد وپیش بینی انجام شده در این زمینه، تأمین مالی خرید ۱۰۰۰دستگاه اتوبوس تا پایان دولت از محل انتشار اوراق مشارکت در سه سال است.

جمالی نژاد با اشاره به  موافقت سازمان برنامه و بودجه برای بازسازی ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری؛ تصریح کرد: با فعالیتهای انجام شده در دولت دوازدهم، بازسازی ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات دولت و شهرداریها انجام شده و با تحقق بازسازی ۴۸۰۰ دستگاه اتوبوس از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و بازسازی ۵۰۰ دستگاه از محل کمک های مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در سال ۱۳۹۹، در مجموع بازسازی ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان دولت عملیاتی خواهد شد.

معاون وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: واقعیت این است که ناوگان حمل و نقل عمومی کشور علی رغم تمام اقدامات خوبی که طی سالهای اخیر انجام گرفته، فرسوده بوده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد و در این راستا سازمان شهرداری ها با تمام توان آماده حرکت در این مسیر است.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.