وزارت فولاد، قوی‌تر از وزارت صمت عمل می‌کند

قطعه نیوز: دبیر انجمن قطعه‌سازان عنوان کرد: انگار یک وزارت قوی به نام وزارت فولاد در کشور وجود دارد که حتی دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت را نیز نفی می‌کند.

مازیار بیگلو در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» اظهار کرد: فولادسازان در اعتراض به قیمت‌گذاری دستوری فولاد حتی به تجمع در برابر ساختمان بورس کالا پرداختند و اعتراضات سنگینی انجام دادند، این در شرایطی است که در صنعت خودرو سال‌ها است که قیمت‌گذاری دستوری وجود دارد اما کسی به انتقادات فعالان این صنعت توجهی نشان نمی‌دهد.

وی با اشاره به حمایت رییس‌جمهور از مواضع فولادسازان گفت: این حمایت در حالی صورت می‌گیرد که رییس‌جمهور محترم در مورد صنعت خودرو در مسیر دیگری حرکت کردند.

وی ادامه داد: آقای روحانی در زمان وزارت آقای رحمانی در وزارت صمت، یک نشست با قطعه‌سازان برگزار کرد و در آن جلسه عنوان کرد که برای خروج قیمت‌گذاری از شورای رقابت باید معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری نظر بدهد.

وی افزود: این در حالی است که در همان زمان مباحث لزوم بازگشت قیمت‌گذاری به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان یا هیات‌مدیره خودروسازان را خدمت ایشان مطرح کرده بودیم و با این صحبت آقای روحانی، تمام زحمات ما از بین رفت.

بیگلو تاکید کرد: دولت از یک طرف از بازار آزاد حمایت می‌کند و از طرف دیگر درباره خودرو بر قیمت‌گذاری دستوری تاکید دارد. بهانه هم این است که خودروسازی انحصاری است، این در حالی است که فولادسازی و صنایع پتروشیمی هم انحصاری است.

وی عنوان کرد: این شرایط در حالی است که حتی صدا و سیما نیز به یار غار فولادسازان تبدیل شده است و از مواضع آنها حمایت می‌کند. ما تماس‌های مکرری با صدا و سیما داشته‌ایم و از آنها درخواست برنامه مناظره با فولادسازان داشته‌ایم اما هیچ کدام عمل نمی‌کنند.

وی در خصوص عملکرد فولادسازان در کشور اظهار کرد: یک وزارت قوی به نام وزارت فولاد در کشور وجود دارد که حتی دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت را نیز نفی می‌کند.

خبرنگار: آراز شیبانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.