محبوبیت خودرو دست ساز ۵ میلیونی در شبکه های اجتماعی

قطعه نیوز: محبوبیت خودرو دست ساز ۵ میلیونی در شبکه های اجتماعی«کلوین» نام یک نوجوان هجده ساله اهل کشور غناست که در خانواده‌ای فقیر در حاشیه شهر اکرا زندگی می‌کند. این نوجوان خلاق به تازگی به دلیل تولید یک خودرو دست ساز فوق ارزان قیمت مشهور شده و در شبکه‌های اجتماعی به محبوبیت رسیده است.

«کلوین» نام یک نوجوان هجده ساله اهل کشور غناست که در خانواده‌ای فقیر در حاشیه شهر اکرا زندگی می‌کند. این نوجوان خلاق به تازگی به دلیل تولید یک خودرو دست ساز فوق ارزان قیمت مشهور شده و در شبکه‌های اجتماعی به محبوبیت رسیده است.

در کشور آفریقایی غنا داشتن خودرو سال هاست در حد یک آرزوی بزرگ باقی مانده و اگر فردی مالک خودرو شخصی باشد، به معنای آن است که زندگی اشرافی و لوکسی را سپری می‌کند.

اما شرایط اقتصادی نامساعد غنا و فقر نتوانسته است کلوین را از تعقیب رؤیاهایش منع کند. این نوجوان خوش ذوق خود دست به کار شده و با تولید یک خودرو دست ساز سعی کرده است به رؤیایش جامه عمل بپوشاند.

خودرو تولیدی کلوین بلاگری به نام درو بینسکی را برای سفر به غنا و ملاقات با او مجاب کرد. پس از گزارش ویدئویی این بلاگر از پروژه جالب کلوین، اکنون او در کانون توجه شماری از رسانه‌های تخصصی خودرو قرار گرفته است.

آن طور که کلوین در گفتگو با بینسکی اشاره می‌کند، ساخت این خودرو عجیب و غریب حدود ۳ سال زمان برده و برای آن کمتر از ۲۰۰ دلار (۵ میلیون تومان براساس دلار بیست وپنج هزارتومانی) هزینه شده است. به گفته کلوین، او اوقات فراغت پس از مدرسه را صرف طراحی و تولید خودرو رؤیایی اش کرده و در طول این مدت، همه دارایی‌های خود را برای خرید فلزات و قطعات مورد نیاز پرداخته است. او می‌گوید این خودرو را به تنهایی و به طور کامل با دست ساخته است.

نیروبخش خودرو کلوین موتوری کم حجم است که از یک موتورسیکلت جدا شده است. این خودرو رادیو نیز دارد و سقف آن با فوم پوشانده شده است. جالب آن است که در‌های خودرو کلوین به صورت گالوینگ (باز شدن از بالا شبیه بال پرنده) هستند و به گفته بینسکی، صندلی‌های آن به اندازه کافی راحت اند.

همان طور که از تصویر این خودرو مشخص است، حاصل خلاقیت کلوین از طراحی، شکل و ساختاری ابتدایی برخوردار است و سطح جزئیات آن بسیار ابتدایی است. با وجود این تلاش‌های او ستودنی و حاوی درس‌های زیادی برای آموختن است.

این روز‌ها که قیمت خودرو‌ها به شکل نجومی بالا رفته و خرید یکی از آن‌ها برای خیلی از ما به آرزو تبدیل شده است، شاید بدمان نیاید مثل کلوین، خودمان دست به کار ساختن خودرو شویم!

شاید اگر تصمیم بگیریم خودمان دست به کار شویم و شروع به ساخت یک کاردستی خودروی کنیم، خیلی زودتر از شرکت در قرعه کشی‌های عجیب شرکت‌های خودروساز داخلی بتوانیم به جمع سواره‌ها بپیوندیم. کیفیت صنعت انحصاری خودرو در کشورمان نیز به گونه‌ای است که به احتمال، در کنار ارزان‌تر درآمدن قیمت تمام شده، از نظر کیفی هم چیز زیادی از دست نخواهیم داد!

منبع: شهرآرا نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.