گوگل چینی ها،‌ بایدو، خودروساز می شود

قطعه نیوز:بایدو که حکم گوگل چینی ها را دارد، با همکاری خودروسازی جیلی می خواهد خودروی برقی هوشمند بسازد.

بایدو نمی خواهد از گوگل عقب بماند و در طرحی جدید قرار است کمپانی جدیدی بسازد که در آن خودران های متصل به شبکه اینترنتی روی پلتفرم خودروهای برقی جیلی تولید خواهند شد.

خودرویی که جیلی به اشتراک می گذارد روی «معماری تجربه پایدار» یا Sustainable Experience Architecture بنا شده است و پیمایش آن به ازای هر بار شارژ ۴۳۵ مایل معادل ۷۰۰ کیلومتر است. نام شرکتی که قرار است ایجاد شود هنوز معلوم نیست و هیچ جزئیاتی در مورد زمان تولید اولین خودروی مشترک آنها منتشر نشده است.

در بیانیه ای، جیلی نوشته است: «شراکت راهبردی در اصل روی تحقیقات مشترک، توسعه و تولید خودروهای برقی هوشمند متصل به اینترنت تمرکز دارد».

این شراکت، نقاط قوت دو کمپانی را در کنار هم قرار می دهد، جیلی معماری تجربه پایدار منبع باز open-source خود را به اشتراک می گذارد و بایدو فناوری خودران و کمک به راننده ی «سامانه خودران آپولو» Apollo self-driving system را در اختیار می گذارد که در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۹۹) به نمایش گذاشته بود. پلتفرمی که جیلی ارائه کرده قابلیت به کارگیری یک، دو یا سه موتور برقی را دارد. در بالاترین مدل، صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۳ ثانیه و پیمایش آن ۷۰۰ کیلومتر به ازای هر بار شارژ است.

جیلی در بین برندهای چینی بیشترین موفقیت را در زمینه فروش جهانی خودرو به دست آورده است. رابین لی مدیر عامل بایدو می گوید «نقل به مضمون» جیلی تجربه و منابع منحصر به فرد در طراحی، تولید و بازار خودروهای ایمن،‌ قابل اعتماد و با بازده بالا در مقیاس انبوه دارد. وی می گوید: «باور داریم با ترکیب تخصص بایدو در حمل و نقل هوشمند، خودروهای متصل به اینترنت و خودران ها با تخصص جیلی در تولید خودروهای پیشروی برقی، شراکتی جدید به وجود می آید که راه را برای خودروهای سواری آینده هموار می کند».

جیلی با برند خودش خودروهای برقی می سازد و کمپانی مادر چند خودروسازی از جمله ولوو است –که در حال گذار از خودروهای بنزینی به برقی است- و سهام اکثریت را در برند انگلیسی لوتوس دارد.

منبع: سایپا نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.