تحویل هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری‌

قطعه نیوز: مدیر عامل ایران خودرو گفت: ظرفیت تولید ۵ هزار دستگاه اتوبوس را داریم و برای سال آینده تولید ۲ هزار دستگاه اتوبوس را هدف ‌گذاری کرده‌ایم.

 فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در مراسم امضای تفاهم نامه تامین هزار دستگاه اتوبوس درون شهری اتحادیه اتوبوس رانی‌های شهری کشور گفت: بخشی از اتفاقاتی که امروز از نزدیک رویت می‌شود به سبب حمایت‌هایی است که صورت گرفته است.

او بیان کرد: ۲ دهه است که ایران خودرو دیزل تعاملات خوبی با شهرداری داشته است. امروز می‌توان گفت تنها ۳۰ درصد از ظرفیت‌ها استفاده شده و این توانایی را داریم که میزان ظرفیت‌ها را افزایش دهیم.

مقیمی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم ظرفیت داخلی سازی را افزایش دهیم، افزود: اکنون بحث واردات مطرح است، اما این را باید یادآوری کرد که واردات باید در جا‌هایی صورت گیرد که توانایی ساخت داخل نداریم، اکنون مهندسان داخلی کمر همت بسته‌اند تا تولید ساخت داخل را افزایش دهند.

مدیر عامل ایران خودرو گفت: در همین یک سال اخیر این مجموعه تلاش کرد تا به داخلی سازی برسد که همانطور همه می‌دانید از ۵۸ هزار یورو به ۴۰ هزار یورو رسیده‌ایم.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: برنامه داریم تولید ون‌های سواری و مینی بوس را افزایش دهیم. می‌توانیم با شهرداری‌ها نیز در این راستا همکاری داشته باشیم.

او افزود: یکی از مهم‌ترین نقاط قوت به فرایند تولید موتور باز می‌گردد، در یک سال اخیر موتور ۳۵۵ را ارتقا داده‌ایم و تولید موتور ۴۵۷ نیز شروع شده است و این آمادگی را داریم‌ این‌ ظرفیت را برای دیگر خودرو‌ها هم راه بیندازیم.

مدیر عامل ایران خودرو گفت: در بحث اتوبوس ظرفیت تا ۵ هزار دستگاه است و برای سال آینده ۲ هزار دستگاه هدف سازی شده است، اما تا ۵ هزار دستگاه نیز می‌توانیم تولید کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.