۲۲ هزار وسیله نقلیه آلاینده در اصفهان اعمال قانون شد

قطعه نیوز:  رییس پلیس راهور اصفهان گفت: ۲۲ هزار دستگاه خودرو فاقد معاینه فنی و دودزا طی ماه جاری در این استان اعمال قانون شدند.

سرهنگ محمدرضا محمدی روز دوشنبه اظهار داشت: از این تعداد ۱۷ هزار دستگاه خودرو فاقد معاینه فنی بودند که اخطار تهیه معاینه فنی به آن ها ابلاغ شد و بیش از پنج هزار خودرو دودزا در کلانشهر اصفهان و شهرستان‌های دارای آلودگی استان هم، اعمال قانون شدند.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا، مهمترین موضوع و چالش این روزهای کلانشهر و استان اصفهان است ادامه داد: خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی تاثیر زیادی در آلودگی هوا دارند و برخورد با اینگونه خودروها در این روزها بطور جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.

رییس پلیس راهور اصفهان گفت: بیش از ۲ هزار خودرو دودزا هم در این مدت فک پلاک شدند و پلاک اعزام به تعمیرگاه را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: در راستای کنترل آلودگی هوای کلانشهر اصفهان، برخورد جدی با خودروهای سنگین که در این روزها وارد حوزه شهری این کلانشهر می‌شوند، انجام خواهد شد.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: طرح  ترافیکی زوج و فرد در محدوده مرکزی اصفهان در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر فعال است.

وی از رانندگان و شهروندان تقاضا کرد که در این روزها برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا و کنترل آلودگی هوای کلانشهر اصفهان از تردد غیر ضروری در این شهر خودداری کنند.

آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی کلانشهر اصفهان و شهرهای صنعتی اطراف آن است که کارشناسان تاکید دارند برای برون‌رفت از وضع موجود باید تدابیر اصولی اندیشید و برنامه‌های عملیاتی و راهکارهایی بر اساس تحقیقات علمی و دقیق در پیش گرفت.

اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و بطور میانگین روزانه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن، تردد می‌کند؛ این خطه آلوده ترین کلانشهر کشور است.

در این استان افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.