ابرخودروی تویوتا Gazoo برای مسابقات معرفی شد

قطعه نیوز: به تازگی جزییات جدیدی از ابرخودروی تویوتا منتشر شده است که بخش مسابقه تویوتا، موسوم به Gazoo، تحقیق و توسعه آن را پیش برده است و به زودی به بازار می آید.

به تازگی جزییات جدیدی از ابرخودروی «تویوتا» منتشر شده که بخش مسابقه تویوتا، موسوم به Gazoo، تحقیق و توسعه آن را پیش برده است و به زودی عرضه خواهد شد. سال ۲۰۲۱ شده و فصل‌های جدید اتومبیلرانی در پیش است. صرف نظر از اینکه همه چیز به دلیل فروکش کردن کووید ۱۹، دوباره شروع می‌شود، همه خودروسازان در حال آماده شدن برای برنده شدن در مسابقات و به رخ کشیدن محصولشان هستند. به همین ترتیب، اخیراً تویوتا اطلاعاتی درباره گزیده‌ای از راه اندازی هایپرکار LeMans خود را منتشر کرد.

این خودروساز ژاپنی طرح موتور را فاش نمی‌کند، اما همانطور که قبلاً تویوتا GR Super Sport – یک نسخه جاده‌ای – را پوشش داده بود که در سال ۲۰۱۸ با یک موتور توربو V۶، ۲.۴ لیتری میانه سوار شد، می‌توان حدس زد که اتومبیل مسابقه‌ای از ویژگی‌های مشابهی برخوردار خواهد بود.

قدرت تولیدی احتمالاً ۶۰۰ اسب بخار (۴۴۷.۴ کیلووات) خواهد بود، زیرا قوانین جدید هایپرکار LeMans رقبا را به ۶۷۱ اسب بخار (۵۰۰.۳ کیلووات) محدود می‌کند. براساس اطلاعات منتشرشده در توییتر، این هایپرکار ۶۷۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. این عدد از آن چه هنگام رونمایی از کانسپت این خودرو اعلام شده بود بسیار کم‌تر است. در آن زمان اعلام شد که کانسپت این خودرو ۹۸۶ اسب بخار قدرت دارد و بعد از آن شایعاتی شکل گرفت که احتمال آن می‌رود قدرت به ۱۴۰۰ اسب بخار برسد.

شرط دیگر در قوانین این است که باید ۲۰ نسخه جاده‌ای از اتومبیل ساخته شود. چندی پیش، خودرو‌های خارق العاده‌ای مانند مرسدس بنز CLK GTR و پورشه GT۱ را هدیه داد  و اکنون GR Super Sport نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 هنوز نام این خودرو برای مسابقات و جاده اعلام نشده است، اما اخبار نهایی از جزییات تویوتا Gazoo تأیید می‌کنند که این خودرو در ۱۵ ژانویه رونمایی خواهد شد. در تصویری که در توییتر بخش Gazoo منتشر شده برخی مشخصات این ابرخودرو اعلام شده است. صرف نظر از این، تویوتا قبلاً هایپرکار مسابقه خود را در مدار مسابقه پل ریکارد با موفقیت زیادی آزمایش کرده است دیدن این مسابقه می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

با وجود این که نشان تویوتا را در جلوی این خودرو می‌بینیم، اما قیمت این ابرخودرو اصلاً اقتصادی نیست و قیمت آن حداقل یک میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.