هدف از تحقیق و تفحص، مچ گیری از صنعت خودرو نیست

قطعه نیوز: فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به تحقیق و تفحص از صنعت خودرو و فولاد مبارکه اصفهان گفت: هدف از تحقیق و تفحص، مچ‌گیری نیست و ما به دنبال کمک به توسعه صنعت کشور هستیم.

حجت الله فیروزی در جمع خبرنگاران درباره طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان تصریح کرد: ایران در حال تبدیل شدن به کشوری صنعتی است و بسیاری از صاحبنظران عرصه اجتماعی درباره صنعت و فعالیت‌های صنعتی کارخانجات حساسیت‌هایی دارند که به جا و مناسب است، این حساسیت‌ها موجب شد که در ماه‌های گذشته طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و نمایندگان متقاضی، بررسی و در نهایت در کمیسیون و صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

وی با بیان اینکه هدف از تحقیق و تفحص، مچ‌گیری نیست از تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان در این هفته خبر داد و افزود: جمعیت بسیاری در صنعت خودروسازی ایران مشغول به کار هستند و هدف از تحقیق و تفحص کمک به این صنعت است.

نماینده مردم فسا در مجلس درباره موافقت کمیسیون صنایع و معادن با تحقیق و تفحص از صنعت فولاد، اضافه کرد: این طرح دلیلی بر وجود تخلف در این واحدها نیست، با این طرح ایرادات و نواقص احتمالی موجود مشخص و به مجموعه‌های مدیریتی در جهت بهبود امور کمک می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فولاد، صنعتی حیاتی در کشور است، ادامه داد: مجموعه فولاد مبارکه در شرایط کنونی که کشور تحت شدیدترین تحریم هاست از یک سو با تامین مواد اولیه موردنیاز صنایع داخلی و از سوی دیگر ارزآوری به اقتصاد کشور کمک بسیاری کرده است.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید نیز درباره تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: صنعت فولاد یکی از صنایع راهبردی کشور به شمار می‌رود و حس رقابت در این بخش در حال افزایش است.

رحیم زارع در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در شرایط کنونی قیمت تمام شده فولاد را به شکل خاصی پایین نگهداشته ایم افزود: صنعت فولاد، بخش رقابت پذیری و ارزآوری نیز در کشور ایجاد می‌کند هرچند که بیشتر صنایع گاهی آلودگی دارند، اما فولاد مبارکه در کشورهای همسایه جایگاه مناسبی دارد و در بخش حفظ اشتغال کشور و در پروژه‌های عمرانی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره اجرای طرح دوم آزادراه اصفهان تا شیراز با تلاش فولاد مبارکه گفت: ما در مجلس به دنبال کمک به این صنعت و صنعت‌های مشابه هستیم که می‌تواند در سطح ملی تاثیرگذار باشد.

منبع: بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.