بازگشت هوندا CB1300 مدل ۲۰۲۱

قطعه نیوز: تعداد کمی از برندهای موتورسیکلت هستند که توانسته‌اند مانند خانواده هوندا CB از نظر محبوبیت و گستردگی فروش تاریخ‌سازی کنند. هوندا این محصول دوست‌داشتنی را سال ۱۹۶۹ با مدل CB750 معرفی کرد و طی سالیان بعد نام CB روی مدل‌های موفقی قرار گرفت. اکنون ژاپنی‌ها میزبان نسخه جدید آن با نام CB1300 هستند.

هوندا CB1300 سوپر فور را با قیمت ۱۵ هزار دلار به دست مشتریان می‌رساند.

این موتور که بر اساس الگوی UJM (موتورسیکلت‌های جهانی ژاپنی) ساخته مجهز به پیشرانه‌ای ۱۲۸۴ سی‌سی چهار سیلندر خطی انژکتوری است.

هوندا CB جدید با قدرت ۱۱۱ اسب‌بخار شاید برای مانورهای ایده‌آل طراحی نشده باشد ولی از نظر عملکرد چیزی بیشتر از نیازهای شهری نشان می‌دهد. درواقع هوندا برای عضو جدید خانواده CB خود یک موتورسیکلت همه‌کاره ساخته است. این یعنی با CB1300 فوق می‌توان هم برای رفت و آمد به منزل و محل کار استفاده کرد و هم در تعطیلات آخر هفته برای پیمایش‌های خارج جاده‌ای. با این حال باید قبول کرد که موتورسیکلت جدید ژاپنی‌ها حال و هوای دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی را زنده نگاه داشته است.

درست مانند نسخه‌های کلاسیک، هوندا برای این مدل نیز دو تیپ معروف Super Four و Super Bol D’Or را عرضه کرده است. در نسخه سوپر فور طراحی قسمت باک و صفحه‌های بدنه شبیه به ویرایش‌های قدیمی در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر سوپر بولدور را می‌بینیم که به لطف چراغ‌های فرم‌دار و شاسی آیرودینامیک‌، خود را بیشتر شبیه به محصولات مسابقه‌ای کرده است.

هوندا CB1300 سوپر فور را با قیمت ۱۵ هزار دلار به دست مشتریان می‌رساند. در مقابل قیمت پایه مدل سوپر بولدور نیز حدود ۱۹ هزار دلار تعیین شده است. نسخه پرمیوم این هوندا که اغلب با کد SP شناخته می‌شود ۲۰ هزار دلار قیمت دارد.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.