نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران با تعامل شهرداری و ایران خودرو دیزل

قطعه نیوز: شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری با خرید از ایران خودرو دیزل به توقف فعالیت دهه گذشته این شرکت پایان داده است، گفت: برای نوسازی ناوگان به دنبال جذب اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه هستیم.

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی یادمان شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان که صبح امروز در بوستان دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: در سالگرد شهادت سردار سلیمانی، شهرداری تهران دو اقدام در دستور کار قرار داده است، نخست یادمان «سرباز وطن» در تپه‌های عباس آباد و یادمانی در جنوب غربی دریاچه چیتگر برای این شهید و یارانش است.

وی درباره وضعیت آلودگی هوای تهران نیز گفت: همه ساله در شرایط وارونگی هوا که در دی ماه اوج می‌گیرد شاهد این وضعیت هستیم، اما آنچه حادث شده افزایش میزان گوگرد است که علت آن سوخت ناقص است که معمولاً در خودروهای شخصی فاقد معاینه فنی و خودروهای سنگین و صنایعی است که از سوخت غیر استاندارد استفاده می‌کنند خارج می‌شود.

شهردار تهران درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ارائه وام‌های نوسازی به رانندگان تاکسی گفت: این موارد اگر نوسازی حمل و نقل عمومی مورد پشتیبانی دولت قرار نگیرد و ارائه تسهیلات با بهره کم برای شهرداری مقدور نیست و ما در حال حاضر با بضاعت محدودمان به ارائه این تسهیلات اقدام کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری با خرید از ایران خودرو دیزل به توقف فعالیت دهه گذشته این شرکت پایان داده است، گفت: برای نوسازی ناوگان به دنبال جذب اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه هستیم.

حناچی افزود: دستگاه‌های فیلتراسیون اتوبوس‌ها بر روی دستگاه‌هایی خریداری شده نصب است.

منبع: مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.