ذخیره لاستیک‌های سنگین دولتی در حال اتمام است

قطعه نیوز: داریوش باقرجوان با بیان لاستیک ارز دولتی سامانه راهداری در حال اتمام است،‌گفت:از سه ماه آینده لاستیک تولید داخل و وارداتی با ارز نیما توزیع می‌شود.

 داریوش باقرجوان در خصوص وضعیت تامین لاستیک خودروهای سنگین، اظهار کرد: از سال ۹۷ تاکنون لاستیک‌های وارادتی با ارز ۴۲۲۰ تومانی در اختیار رانندگان قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که این لاستیک‌ها از طریق سامانه سازمان راهداری توزیع می‌شود، ادامه داد: رانندگان با در اختیار داشتن حواله و مراجعه با عاملین، لاستیک خودروهای سنگین را مطابق نرخ و برند اعلام شده دریافت می‌کنند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری با بیان این‌که تعداد لاستیک‌های مذکور در حال اتمام است و با کمبود مواجه هستیم، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت بعد از اتمام این لاستیک‌ها، در سامانه جامع تجارت (کالا) لاستیک‌های تولید داخل و وارداتی با نرخ نیما را در چارچوب‌های اعلام شده وزارت صمت بین رانندگان خودروهای سنگین توزیع خواهد کرد.

باقرجوان بیان کرد: این لاستیک‌ها نیز بر اساس پیمایش وسایل نقلیه،‌ برند و سایز لاستیک قیمتگذاری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که از سال ۹۷ تاکنون برای ۲.۹ میلیون حلقه لاستیک با ارز دولتی حواله صادر شده است، گفت: اکنون ۲۷۳ هزار حلقه لاستیک از این نوع لاستیک باقیمانده که با توجه به صدور هفتگی ۷ تا ۸ هزار حلقه لاستیک، لاستیک سامانه راهداری تا سه ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی یادآور شد: پس از اتمام لاستیک سامانه راهداری، بر اساس مصوبه کمیته پایش حمل‌ونقل لاستیک تولید داخل و لاستیک‌های وارداتی با ارز نیما بین رانندگان توزیع خواهد شد.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.