تاجران امکان واردات لوازم یدکی بسیار مرغوب را ندارند

قطعه نیوز: چهارمحال و بختیاری رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو در شهرکرد با بیان اینکه قدرت خرید مردم در لوازم یدکی خودرو به‌شدت پایین آمده است، گفت: به‌علت تحریم، تاجران امکان واردات اجناس مرغوب از کشورهای غربی را ندارند و اجناس موجود در بازار عمدتا چینی است.

سعید حیدری با اشاره به اینکه اکثر لوازم یدکی خودرو در کشور وارداتی است، اظهار کرد: متاسفانه در برخی مواقع زمانبر شدن فرآیند ترخیص کالا از گمرک موجب کمبود اقلام و لوازم یدکی خودرو نیز می‌شود، همچنین تولید لوازم یدکی خودرو در کشور نیز مستلزم تامین مواد اولیه از خارج از کشور است.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو در شهرکرد با بیان اینکه قدرت خرید مردم برای بحث لوازم یدکی خودرو به‌شدت پایین آمده است، افزود: مردم تا آن‌جایی که امکان داشته باشد سعی می‌کنند در صورت خرابی قطعه خودرو را تعمیر کند و اگر امکان تعمیر وجود نداشته باشد، اقدام به خریداری قطعه جدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه به‌علت تحریم، تاجران امکان واردات اجناس مرغوب از کشورهای غربی را ندارند، تصریح کرد: معمولا بیش‌تر اجناس و لوازم یدکی خودرو چینی است که معمولا کیفیت چندانی ندارد، اما باید به این نکته توجه کرد که اجناس چینی نیز به دوسته مرغوب و بی‌کیفیت تقسیم‌بندی می‌شوند.

حیدری خاطرنشان کرد: اگر مشکلات در بحث واردات مرتفع شود، قطعا تجار برای ایجاد رقابت در بازار اقدام به واردات اجناس مرغوب و با کیفیت می‌کنند.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو در شهرکرد با اشاره به اینکه توصیه ما به فروشندگان لوازم یدکی خودرو در شهرکرد خریداری اجناس با کیفیت است، گفت: اگر خریدار از قطعه خریداری شده رضایت نداشته باشد، این مسئله موجب می‌شود خریدار برای شکایت مراجعه کنند، بنابراین اجناس باید قابلیت مرجوعی داشته باشند و فروشندگان نباید به بهانه قیمت پایین‌تر اجناس بی‌کیفیت‌تر خریداری کنند.

وی با بیان اینکه قیمت لوازم یدکی خودرو نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است، عنوان کرد: نسبت به سال گذشته با افزایش هفت درصدی قیمت لوازم یدکی خودرو در برخی قطعات مواجه بودیم، کمبود برخی قطعات در برخی مواقع موجب افزایش قیمت در یک برهه خاص می‌شود.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.