هوندا فروش خودروی نو در روسیه را از سال ۲۰۲۲ موقف می کند

قطعه نیوز: هوندای روسیه، شاخه ای شرکت هوندای ژاپن است که تصمیم گرفته است از سال ۲۰۲۲ خودروی جدید برای فروش در نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش خود تأمین نکند.

هوندا دلیل توقف تأمین خودروی نو در بازار روسیه را عملیات تجدید ساختار اعلام کرده است. که در این ساختار جدید، هوندا به بازار روسیه همچنان موتورسیکلت و قوای محرکه (موتور و اکسل) خواهد فروخت و خدمات پس از فروش خودروهای فروخته شده را ادامه خواهد داد.

هوندا، برخلاف خودروسازان دیگر ژاپنی از جمله تویوتا و نیسان، هیچ کارخانه ای در کشور روسیه ندارد و بر اساس آمار انجمن کسب و کار اروپایی Association of European Businesses  کل فروش ماه آخر سال ۲۰۲۰ در روسیه فقط ۷۹ دستگاه بوده که حتی نسبت به سال قبل یعنی ۲۰۱۹، ۵۰ درصد هم افت داشته است. از ماه ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۰ هم کل فروش هوندا با ۱۵ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۹ به رقم ۱,۳۸۳ دستگاه رسیده است و تعجبی ندارد که هوندا چنین تصمیمی گرفته است مخصوصاً وقتی کل بازار روسیه در سال همین زمان رقم قابل توجه ۱.۳ میلیون دستگاه فروش خودروی نو بوده است.

برخلاف بازار امریکا که هوندا خودرویی ارزان قیمت، با مهندسی بسیار خوب، لذت رانندگی بالا و هزینه نگهداری بسیار منطقی و قابل قبول به حساب می آید. به بیانی دیگر به نظر می رسد روس ها به اندازه آمریکایی ها به خودروی ژاپنی هوندا علاقه چندانی ندارند.

معلوم نیست که آیا می توان این عدم استقبال از هوندا را به نبود کارخانه هوندا در روسیه نسبت داد یا نه. اما به هر حال حمل یک خودروی ساخته شده در ژاپن به روسیه با انواعی از هزینه ها، تعرفه ها، عوارض و مالیات سنگین رو به رو است و از رقابتی ماندن این خودرو در بازار روسیه می کاهد.

منابع: سایپا نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.