قرارداد تاریخی «انوایرو» و «میشلن»

قطعه نیوز: پس از مذاکرات اولیه و توافقاتی که در ماه آوریل بین «انوایرو» و «میشلن» صورت گرفت، حالا نوبت به ‌مراحل اجرایی این توافق رسیده است.

مهم‌ترین موارد در قرارداد بین کمپانی با سابقه انوایرو «Enviro» و میشلن تاسیس کارخانه مشترک با استفاده از فناوری‌های انوایرو و سرمایه‌گذاری میشلن است که سبب می‌شود نخستین کارخانه مدرن بازیافت باتری که زیر نظر یک تایرساز فعالیت می‌کند، افتتاح شود.

این درحالی است که در احداث سایر سایت‌های تولیدی میشلن که برای آن‌ برنامه‌ریزی شده است، اینوایرو مشارکت دارد و نکات مربوط به‌حفاظت از محیط‌زیست و مشاوره در این زمینه به‌طور کامل از سوی طرف دوم قرارداد رعایت می‌شود.

در بحث حق استفاده از فناوری‌های انوایرو و حقوق معنوی این فناوری‌ها و اخذ غرامت درصورت عدم‌رعایت مفاد قرارداد، طرفین به‌این صورت توافق کرده‌اند که میشلن امتیاز تاسیس کارخانه بازیافت تایر براساس فناوری‌های انوایرو را خواهد داشت. در عوض میشلن هنگام تاسیس چنین کارخانه‌هایی، باید مبلغ اولیه‌ای را با مقدار از پیش‌تعیین‌شده ثابت و غیرتکرارشونده و همچنین حق امتیاز براساس درصد فروش کارخانه به انوایرو پرداخت کند.

این قرارداد تا سال ۲۰۳۵ اعتبار خواهد داشت و انوایرو امکان عقد قرارداد تاسیس کارخانه‌های مشابه با سایر شرکت‌ها را نیز خواهد داشت.

آلف بلومکویست «Alf Blomqvist»، مدیرعامل انوایرو گفت: «به‌رغم همه‌گیر شدن بیماری و تاخیرهای ناشی از آن، اکنون ما توانسته‌ایم توافق خود را در مورد همکاری استراتژیک با میشلن نهایی کنیم و بدیهی است این یک نقطه عطف مهم برای سیستم‌های انوایرو اسکاندیناوی و همچنین اعتبار بسیار قابل توجهی از فناوری ما با توجه به‌موقعیت میشلن در بازار جهانی تایر است.

مذاکرات طولانی‌مدت هرگز بخشی از برنامه نبوده، اما از طرفی به‌میشلن و سایر تولیدکنندگان بین‌المللی وقت بیشتری داده شده تا با استفاده از نتایج عالی، دوده بازیافتی ما را آزمایش کنند. درعین حال توافق حاصل‌شده از آینده خوبی برخوردار است.»

همچنین ساندر ورمولن «Sander Vermeulen»، معاون ارشد بازاریابی، استراتژی و کسب‌وکارهای جدید در میشلن که عضوی از شرکت اسکاندیناویایی انوایرو نیز به‌حساب می‌آید، دراین‌باره گفت: «رسیدن به‌توافق‌ اصلی در مورد محتوای توافق‌نامه مشارکت استراتژیک برای هر دو طرف حیاتی بود؛ زیرا این امر مسیر فعالیت‌های مشترک ما را با توجه به‌هدف برد-بردمان تعیین می‌کند. خوشحالم که ما طی یک سال با هم به‌توافق رسیدیم و این درحالی است که شرایط ناشی از کرونا پیمودن این مسیر را برای طرفین دشوار کرده بود. هنگامی که انوایرو با تعیین سهامداران به‌پیشبرد امور می‌اندیشید، ما نیز از این اقدام هیجان‌زده شده بودیم».

منبع: دنیای اقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.