تولید خودرو بالا رفت قیمت‌ها ۱۰درصد کاهش یافت

قطعه نیوز: وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، با اشاره به اینکه میزان تولید دو خودروساز اصلی کشور به بیش از ۴ هزار دستگاه در روز رسیده است، گفت: تولید در کشور جریان دارد البته در ماه‌های گذشته نوساناتی داشته ایم و تلاش ما این بوده که این نوسانات رفع شود.
رضا رحمانی با بیان اینکه در سال آینده پروژه‌های خود را ذیل اقتصاد مقاومتی ادامه می‌دهیم اظهار کرد: درست است که تحریم برای ما موانع ایجاد کرده اما در عین حال فرصتهایی را نیز فراهم کرده که باید از این فرصت ها در سال آینده در بخش صنعت و تولید بیشتر استفاده کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان وام در اختیار قطعه سازان قرار گرفته بیان کرد: از ۴ هزار میلیارد تومان تا الان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان وام به قطعه سازان پرداخت شده است ضمن اینکه اقدامات دیگری از جمله اصلاح ساختاری، فروش اموال مازاد، و ساخت داخل به جای واردات را آغاز کرده ایم.
رحمانی در ادامه افزود: در چند ماه گذشته تولید دو خودروساز اصلی کشور بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دستگاه در روز بود که الان این رقم به بیش از ۴ هزار دستگاه رسیده این یعنی تولید بیشتر شده و قدرت ایفای تعهدات خودروسازان هم بیشتر شده ما این روند را ادامه خواهیم داد.
وزیر صنعت همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود بیش از ۶۰ درصد خودروهای تولیدی در اختیار افراد خاص قرار گرفته است گفت: وقتی ثبت نام از طریق کد ملی و اینترنتی است چنین اتفاقی نمی‌افتد اگر ثبت نام از طریق نمایندگی‌ها انجام می‌شد ممکن است چنین اتفاق رخ می‌داد البته اگر تخلفی رخ دهد حتماً برخورد می‌شود.
رحمانی در پایان گفت: قیمت خودرو در چند روز گذشته حداقل ۱۰ درصد پایین آمده است.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.