سال جدید با یک مک‌لارن P1 خاص

قطعه نیوز: مک‌لارن P1 GTR یکی از جالب‌ترین محصولات این خودروساز بریتانیایی بوده که بسیاری از علاقمندان به خودرو، آرزوی مالکیت آن را در سر می‌­پرورانند. اخیراً نمونه­‌ای از این خودرو در بازار فروش مدل‌های دست دوم عرضه شده است.

این مک‌‌لارن P1 GTR ابتدا بنابر سفارش یک مشتری ساکن ایالات متحده ساخته و به پکیج track هم مجهز شده است.

این P1 GTR ابتدا بنابر سفارش یک مشتری ساکن ایالات متحده ساخته و به پکیج track هم مجهز شده است. این مجموعه مواردی شامل دو مخزن نیتروژن برای پرتاب شعله از خروجی اگزوز دوتایی این خودرو، مخزن نیتروژن دیگری برای تغذیه سیستم تنظیم ارتفاع، سیستم سوخت رسانی Bowser، یک تبلت برای دسترسی به برخی داده‌­های فنی خودرو، مجموعه یدکی تایر زاپاس از نوع مسابقه‌­ای و یک روکش خاص برای پوشاندن بدنه را دربرگرفته و برای دریافت آن مبلغ ۳۰ هزار دلار اضافه پرداخت شده است.

نکته جالب دیگر این‌که مالک این مک‌لارن سفارشی چندان از آن استفاده نکرده چراکه در کیلومتر شمار این خودرو عدد ۳ رقمی ۴۵۵ را نمایش می‌­دهد.

بدنه مک‌لارن P1 GTR مورد بحث با رنگ مشکی براق در نیمه بالایی و پنل‌های نقره‌­ای در نیمه پایینی بدنه تزئین شده است. توجه داشته باشید که P1 GTR تنها برای استفاده در پیست مسابقات طراحی و ساخته شده است. هرچند شرکت Lanzante اقدام به طراحی یک کیت مخصوص برای این خودرو نموده تا آن را برای حرکت در خیابان‌ها مناسب‌سازی نماید اما مدل مورد بحث در این مطلب از مجموعه مذکور بی­‌بهره مانده است.

همان‌طور که از یک خودروی مسابقه‌­ای انتظار می­‌رود، فضای کابین GTR عاری از جزئیات موجود در نمونه‌­های استاندارد P1 بوده و حتی صندلی سرنشین نیز حذف شده است.

نیروی محرکه مک‌لارن P1 GTR از پیشرانه ۳.۸ لیتری ۸ سیلندر توئین توربوشارژ و یک موتور الکتریکی تامین می‌شود که مجموعاً ۹۸۶ اسب‌بخار قدرت در اختیار این خودروی مسابقه‌­ای قرار می‌­دهد یعنی ۸۳ واحد بیشتر از نمونه­‌های استاندارد. به لطف این نیرو، مک‌لارن P1 GTR قادر است ظرف ۲.۸ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت دست یابد و نهایتاً تا ۳۶۲ کیلومتر برساعت به حرکت خود ادامه دهد. منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.