سرمایه‌های بازار خودرو باید در «خودروسازی سبز» هزینه شوند

قطعه نیوز: یک کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: تولیدِ اتوبوس‌ها و خودروهای تمام برقی، برای کشورها و شرکت‌هایی که در تولید خودروهای فسیل سوز موفق نبودند یک فرصت بسیار خوب به شمار می‌آید.

حسن کریمی سنجری گفت: متاسفانه استفاده از خودروهای حافظِ محیط زیست در ایران رواج پیدا نکرده است.

وی افزود: ما در مقاطعی که واردات خودرو آزاد بود، سعی کردیم تا محدودیت واردات خودروهای هیبریدی را حداقل برسانیم.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: پس از ممنوعیت واردات خودروهای سبز در ایران، ما نتوانستیم به پلتفرم مطلوبی در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به این که ما در ساخت خودروهای فسیلی عملکرد مطلوبی نداریم، توضیح داد: شرکت‌های خودروساز ایرانی بارها تلاش کردند تا خودروهای هیبریدی طراحی کنند و به تولید برسانند، اما در نتیجه محصولات طراحی شده به تولید انبوه نرسیدند.

حسن کریمی سنجری اضافه کرد: خودروهای هیبریدی با برقراری تعادل در میان برق و انرژی‌های فسیلی کار می‌کنند.

وی با اشاره به این که خودروهای هیبریدی مسیر استفاده از خودروهای کاملا سبز را برای بشر تسهیل می‌کنند، تصریح کرد: خودروهای برقی مشکلات متعددی دارند که از جمله مهم‌ترینِ آن می‌توان به میزان شارژ و محدودیت باتری اشاره کرد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: خودروهای کاملا برقی به نسبت خودروهای فسیلی سرعت بسیار کم‌تری دارند.

وی تاکید داشت: خودروهای هیبریدی محدودیت‌های خودروهای تمام برقی را ندارند.

حسن کریمی سنجری افزود: خودروهای هیبریدی در هنگام نیاز به سرعت بیشتر از منبع بنزین استفاده می‌کنند و در مواقعی که راننده به سرعت زیادی نیاز ندارد، انرژی‌ خودرو را از طریق برق تامین می‌کنند.

وی تاکید داشت: پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ درصد از تمام خودروهای جهان، برقی یا حداقل هیبریدی باشند.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به ضرورت تولید اتوبوس‌های برقی، توضیح داد: شرکت‌های چینی در مسیر تولید اتوبوس‌های برقی عملکرد بسیار موفقی را داشته‌اند و امروزه این محصول را به طور انبوه تولید می‌کنند.

وی افزود: تولیدِ اتوبوس‌ها و خودروهای تمام برقی، برای کشورها و شرکت‌هایی که در تولید خودروهای فسیل سوز موفق نبودند یک فرصت بسیار خوب به شمار می‌آید.

حسن کریمی سنجری اضافه کرد: از آنجایی که ما در تولید خودروهای فسیل‌سوز از جامعه جهانی عقب هستیم، بهتر است سرمایه‌های‌مان را در مسیر تولید خودروهای برقی و هیبریدی معطوف کنیم.

منبع: رادیو گفت و گو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.