حل مشکل تردد خودروها با دریافت کد پلاک بومی در ۴۵دقیقه

قطعه نیوز: رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا گفت: حل مشکل تغییر کد پلاک خودرو با توجه به محل سکونت مالک طی ۴۵ دقیقه در مراکز تعویض انجام می‌شود.

علی محمدی گفت: براساس ماده ۶ آیین نامه راهنمایی و رانندگی اشخاص حقیقی و حقوقی دارای پلاک مکلفند پس از گذشت حداکثر ۱۰ روز از زمان تغییر محل اقامت، نشانی و کدپستی را به واحد شماره گذاری اعلام کنند مسئولیت قانونی مربوط به اطلاع ندادن محل اقامت به عهده مالک است.

وی افزود: بر اساس این ماده قانونی، باید افرادی که خودرو دارای پلاک شهرستان بوده و در محل دیگری سکونت دارند، نسبت به تغییر کد پلاک اقدام کنند تا هیچ مشکلی برای تردد و ورود به شهر محل سکونت نباشد . فرایند تغییر هم طی ۴۵ دقیقه تا یک ساعت انجام می شود.

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه از امروز مراکز تعویض پلاک مراکز استان ها به غیر از ۱۰ مرکز استان که هنوز در وضعیت قرمز هستند باز شده،  افراد می توانند از طریق نوبت دهی اینترنتی و همراه داشتن مدارک احراز محل سکونت از جمله اجاره نامه یا سند مالکیت، مدارک هویتی و مدارک خودرو به همراه خودرو به یکی از مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند و پلاک را به کد پلاک شهر محل سکونت تغییر دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.