ریزش قیمت در بازار خودرو همچنان ادامه دارد

قطعه نیوز: رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: ریزش قیمت دلار از ۲۵ روز گذشته، باعث اُفت قیمت خودرو در بازار شده است.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو ضمن اشاره به اینکه بازار خودرو همچنان مسیر نزولی را در پیش دارد، اظهار کرد: این روز‌ها به تبع کاهش نرخ ارز، قیمت‌ خودرو در بازار آزاد روند نزولی دارد و از آن جهت بر قیمت خودرو نیز بسیار تاثیرگذار بوده است.

او با اشاره به تعطیلی ۲ هفته ای در بازار خودرو و تغییرات قیمتی در آن، گفت: هنوز مشخص نیست که روند قیمت ها نزولی باشد یا صعودی و منتظر هستیم تا قیمت ها در بازار اعلام شود.بازار ۲ هفته تعطیل بود و تنها قیمت‌ها در فضای مجازی اعلام می‌شد و نمایشگاه داران قیمت ها را در بازار رصد می‌کردند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو  در خصوص آینده قیمت خودرو در بازار آزاد، گفت: هنوز مشخص نیست که روند قیمت ها کاهشی باشد یا افزایشی و باید دید نوسانات نرخ ارز چه میزان است، میان قیمت خودرو و نرخ ارز، ارتباط نزدیکی وجود دارد. زمانیکه نرخ ارز کاهش یافت، قیمت خودرو نیز روند نزولی پیدا کرد.

نزدیک شدن قیمت خودرو در بازار آزاد به قیمت کارخانه

موتمنی با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر در قیمت خودرو‌ها اعم از داخلی، خارجی و مونتاژی‌ها بین ۲۰ تا ۲۷ درصد کاهش قیمت داشته‌ایم، گفت: پیش‌بینی ما این است که در هفته‌های آتی این کاهش قیمت بیشتر شود، اما منتظر هستیم معاملات صورت گیرد تا قیمت های واقعی مشخص شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: براساس معاملات قیمتی در فضای مجازی، قیمت ها در بازار آزاد روند کاهشی داشته و به قیمت خودرو در کارخانه نزدیک شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.