تولید پلتفرم جهانی خودروی برقی توسط شرکت هیوندای

قطعه نیوز: شرکت هیوندای با سرمایه گذاری روی استارتاپ‌های خود توانست پلتفرمی جهانی برای خودرو‌های برقی تولید کند.

گروه هیوندای موتور، پلتفرم جدیدی را رونمایی کرده است که به عنوان ستون فقرات برای وسایل نقلیه الکتریکی نسل بعدی خود، اعم از سدان یا نوع دیگر خودرو‌ها عمل خواهد کرد.

پلت فرم الکتریکی جدید این شرکت دارای مزایای عملکردی نسبت به معماری موجود خودرویی است که برای موتور‌های احتراق داخلی طراحی شده است و همچنین توسعه و تولید خودرو را ساده می‌کند.

طبق گفته هیوندای، وسایل نقلیه الکتریکی با باتری (BEV) ساخته شده روی پلت فرم E-GMP فراتر از ۵۰۰ کیلومتر مسافت را با یک باتری کامل طی می‌کنند و توانایی شارژ حداکثر ۸۰ درصد ظرف ۱۸ دقیقه را ارائه می‌دهند. در همین حال، مدل‌های با کارایی بالا این پلتفرم در کمتر از ۳.۵ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (۶۲ مایل در ساعت) شتاب می‌گیرند و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت (۱۶۱ مایل در ساعت) را دارند.

کنترل پذیری و ثبات بهبود یافته نیز به لطف مرکز ثقل پایین‌تر، نتیجه این سیستم عامل جدید است. این نتیجه هم نیز به علت مکان مناسب موتور‌های الکتریکی و نصب باتری در زیر کف که فضای بیشتری را در کابین باز می‌کند، ایجاد شده است. تنظیمات چرخ عقب و چهار چرخ متحرک نیز برای خودرو‌های ساخته شده روی این پلتفرم در دسترس خواهد بود.

هیوندای با سرمایه گذاری روی استارتاپ‌های خود در اوایل سال جاری، که هر دو در حال تولید شاسی و پلتفرم برای خودرو‌های الکتریکی از انواع مختلف هستند، برخی از اقدامات قابل توجه را انجام داده است.

مشخص نیست که تخصص این استارتاپ‌ها چقدر در توسعه E-GMP تأثیرگذار است، اما هیوندای گفته است که امیدوار است با استفاده از یک پلت فرم جهانی برای سری EV خود، تولید را ساده‌تر و ارزان‌تر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.