ایلان ماسک از گفت و گو در باره ادغام با رقیب استقبال می کند

قطعه نیوز: تسلا در حال حاضر در بازار سهام آمریکا ۵۰۰ میلیارد دلار می ارزد و ایلان ماسک مدیر عامل آن به تازگی عنوان مقام دوم ثروتمندترین مرد کره زمین در حاضر را از چنگ بیل گیس بیرون آورده است.

کمپانی خودروسازی برقی تسلا همچنان به رشد شهاب سنگی خود ادامه می دهد و هیچ پایانی در دور دست هم دیده نمی شود. با همین روند اگر ادامه پیدا کند، آینده آن با ادغام رقم خواهد خورد.

در زمانی که مدیر عامل تسلا در رویداد جایزه اکسل اسپرینگر در شهر برلین شرکت جست، از وی سؤال شد حالا که ارزش بازار این خودروسازی از ۵۰۰ میلیارد دلار گذشته به فکر خرید یک شرکت خودروسازی رقیب نیفتاده است رویترز جواب وی را این طور نوشته است: قطع به یقین ما تصاحب خشن و دشمنانه را در پیش نخواهیم گرفت. اما اگر شرکتی پا پیش بگذارد و بگوید ادغام با تسلا ایده خوبی است ما هم با آ«ها به گفت و گو خواهیم نشست.

معلوم نیست که اتفاقی باشد یا واقعاً این اظهار نظر به ایمیل به دست آمده توسط الکتریک Electrek ربط داشته باشد. به ادعای الکتریک،‌ ایلان ماسک از مدیران خود در تسلا خواسته است که روی کاهش هزینه و افزایش سود تمرکز بیشتری داشته باشند تا جلوی سقوط شدید ارزش سهام تسلا در بازار را بگیرند. همان طور که می دانید در ۶ ماه گذشته ارزش سهام تسلا تقریباً سه برابر شده است اما گزارش های متعدد حاکی از آن است که ماسک در باره ارزشگذاری بالاتر از واقعیت تسلا بسیار نگران است.

در نقل به مضمون الکتریک از ماسک آمده است: وقتی به سودآفرینی واقعی مان نگاه می کنیم، در سال گذشته حدود ۱ درصد بوده است. سرمایه گذاران برای ما اعتبار بسیار بالایی قائل شده اند و انتظار سود برای آینده دارند، اما اگر در هر لحظه ای به این نتیجه برسند که به سود مورد انتظار خود نمی رسند ارزش سهام ما مثل سولفه زیر ساطور له خواهد شد.

تسلا در ۵ فصل متوالی گذشته سودآوری را حفظ کرده است اما این سودآوری خیلی لب مرزی و در بیشتر مواقع هم به دلیل اعتباری است که قانونگذاران برای توسعه خودروهای برقی قائل شده اند.

در ضمن سؤال دیگری که پیش می آید این است که حالا که صحبت از ادغام و تصاحب است، ایلان ماسک به کدام شرکت خودروسازی فکر می کند. پیش از این تسلا با چند برند به عنوان تأمین کننده کار کرده است اما حتی فکر این که یک استارت آپ در زمینه خودروهای برقی بخواهد با یک خودروساز با سابقه دیرینه ادغام یا تصاحب داشته باشد هم جالب است.

منبع: سایپا نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.