تبلیغات در ناوگان تاکسیرانی قابلیت اجرایی ندارد

قطعه نیوز: ضامنی گفت: متأسفانه به دلیل عدم همکاری پلیس راهور، تبلیغات در ناوگان تاکسیرانی همچنان قابلیت اجرایی ندارد.

مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به سازوکار تبلیغات در تاکسی‌های درون شهری اظهار کرد: ضوابط تبلیغات در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در نود و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور در ۱۱ آبان سال ۸۹ به تصویب رسید و از سوی وزیر وقت کشور ابلاغ شد. بر اساس ماده ۲ این دستورالعمل، انواع تبلیغات مجاز داخل تاکسی به نحوی است که در معرض دید راننده نیست و باعث کاهش دید راننده یا سلب آسایش مسافران نمی‌شود و تنها به یکی از اقسام به صورت جزوه در داخل جزوه‌دان و استفاده از عکس یا تصاویر ثابت و نصب نمایشگر در پشت صندلی‌ها در داخل خودرو وجود دارد.

وی در رابطه با تبلیغات در فضای خارج تاکسی بیان کرد: در ماده ۳ دستورالعمل فوق، تبلیغات بر روی بدنه و شیشه ممنوع بوده و صرفاً بر روی پنل‌های تبلیغاتی (با مقطع مثلثی شکل که قاعده آن حداکثر ۲۰ سانتیمتر باشد) بر روی سقف تاکسی‌ها و در امتداد طولی سقف خودرو نصب می‌شود و دید آن به طرفین خودرو می‌باشد، مجاز است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: متأسفانه از زمان ابلاغ تا کنون به دلیل عدم همکاری و ممانعت پلیس راهور این فرآیند به طور کامل اجرا نشده و تنها به طور مقطعی در همان اوایل مورد استفاده قرار گرفت. در این خصوص چندین بار در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در نشست با شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور موضوع مطرح شد که نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی ادامه داد: از آنجایی که تابلو‌های سقفی تبلیغاتی جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مجهز به رهیاب و مسیریاب هستند، از یک طرف امکان رصد و پایش ناوگان فراهم می‌شود و از طرفی موجب کسب درآمدی هر چند محدود برای تاکسیرانان می‌شود.

ضامنی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا و همچنین کاهش جابجایی مسافر توسط ناوگان تاکسیرانی و به تبع آن شرایط اقتصادی حاکم بر معیشت رانندگان، با راه‌اندازی مجدد ظرفیت تبلیغات بر روی تاکسی‌های درون شهری، بخشی از زیان‌ها و آسیب‌های ناشی از اپیدمی کرونا و تورم موجود قابل جبران خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.