آغاز طرح ترافیکی زمستان از ۲۰ آذر ماه

قطعه نیوز: رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه طرح ترافیکی زمستان از ۲۰ آذر ماه آغاز می‌شود، گفت: حدود ۳۳ درصد از مجروحان و فوتی‌ها به علت نبستن کمربند ایمنی توسط تمام سرنشینان‌های خودرو است.

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز در حاشیه جلسه هماهنگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی و بارش‌های اخیر زمستان متفاوت‌تری نسبت به سال گذشته داریم و در استان‌های شمالی کشور، زمستان را تجربه کردیم.

وی گفت: با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و دستور وزیر، یکصد نقطه پر خطر در کشور ترمیم و قبل از آغاز طرح ترافیکی زمستان معاینه فنی اتوبوس‌ها ارزیابی خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۲۳۶ هزار کیلومتر جاده و ۱۴۷ شهر داریم، تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی نامساعد به تمامی شهرداری‌ها اعلام کردیم که مانند گذشته، معابر شهری در زمان بارش برف پاک‌سازی کنند و در تمامی نقاط شهرها، کیسه‌های ماسه، شن و نمک را قرار دهند.

سردار هادیانفر اشاره‌ای به تصادفات داشته و اضافه کرد: اکثر تصادف‌ها در شهرها خسارتی بود اما در جاده‌ها همراه جرح و یا فوتی گزارش می‌شد و بر اساس اعلام پزشکی قانونی، سال گذشته با کاهش تصادفات روبه‌رو بودیم و در ۶ ماهه نخست سال، آمار مجروحان و فوتی‌ها ۱۵ درصد کاهش داشت.

یکی از دلایل فوتی‌ها در تصادفات نحوه انتقال مصدومان است

وی با بیان اینکه یکی از دلایل فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای، نحوه انتقال مصدومان است، عنوان کرد: در تصادفات یکی از علت‌های مرگ، نحوه انتقال مصدومان است و با توجه به اینکه در فصل زمستان و وجود شرایط نامساعد بودن هوا، استفاده از بالگرد محدود می‌شود، نیروهای امدادی از جمله پلیس، اورژانس، هلال احمر به نحوی استقرار پیدا کنند تا به محل‌های پر خطر که عمده تصادفات در آن محل‌ها به وجود می‌آید، نزدیک باشند و به موقع به حوادث رانندگی امدادرسانی کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: حدود ۳۳ درصد مجروحان و فوتی‌ها به علت عدم استفاده از کمربند ایمنی است که متأسفانه تمامی سرنشینان‌های خودروها همچنان از کمربند خودرو استفاده نمی‌کنند.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: در طرح ترافیکی زمستان ۹۹، در تمامی محورها به خصوص گردنه‌ها همکاران ما برای ارائه خدمات خود حضور خواهند داشت و هم‌وطنان در مواقع ضروری می‌توانند با شماره ۱۱۰ با ما در ارتباط باشند.

استقرار یک هزار و ۱۸۱ مأمور در نقاط شهرهای قرمز و نارنجی

وی به استقرار پلیس راهور در شهرهای قرمز و نارنجی اشاره و اظهار کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل محدودیت‌های تردد در شهرها با وضعیت قرمز و نارنجی از ابتدای آذر ماه، همکاران در یک هزار و ۱۱۸ نقطه از مبادی ورودی و خروجی شهرهای قرمز و نارنجی مستقر شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: در تمامی محورها شاهد کاهش تردد هستیم و با توجه به اینکه بیش از ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در کشور تردد دارند، در روزهای گذشته ۱۵۶ هزار خودرو تذکر لسانی دریافت کردند.

۵ هزار خودرو جریمه شدند

سردار هادیانفر عنوان کرد: بیش از ۷ هزار مأمور در شهرها و جاده مستقر هستند و در کنار کادر درمان خدمات خود را ارائه تا زنجیره ویروس کرونا قطع شد.

وی افزود: تردد در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان و دیگر شهرها کمتر شده است و حدود ۵ هزار خودرو به علت عدم محدودیت‌های تردد جریمه شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا تأکید کرد: تا این لحظه گزارشی مبنی بر تنش مردم با پلیس گزارش نشده است و از هم‌وطنان درخواست داریم تا با مأموران همکاری لازم را داشته باشند و همه کمک کنیم تا زنجیره ویروس کرونا قطع شود.

 در این نشست مقرر شد با توجه به شرایط خاصی که در کشور حاکم است، تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی، خدمات خود را نسبت به سال‌های گذشته افزایش دهند.

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.