۱۸۸ خودروی متخلف از محدودیت های کرونا جریمه شدند

قطعه نیوز: جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت در روز نخست اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی در این استان سه خودرو متخلف توقیف و ۱۸۸ خودرو اعمال قانون(جریمه) شدند.

عبدالرضا قاسمپور روز یکشنبه با بیان اینکه مردم فارس همکاری خوبی در اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی داشتند، افزود: در اعمال محدودیت ها در تردد خودروها، مردم همکاری خوبی داشتند و ترددها کمتر شده است.

وی ادامه داد: براساس گزارش داده شده روز گذشته یکم آذرماه ۹۹ حدود ۴۰ درصد کاهش تردد در محورهای منتهی به شیراز داشتیم.

معاون استاندار فارس گفت: مواردی از تخلف نیز در هر بخشی دیده می شود، با اصناف متخلف برخورد و واحد صنفی آنان پلمب شده است.

تداوم کنترل و نظارت ها؛ با متخلفان برخورد می شود

قاسمپور بیان کرد: تلاش بر این بود که در روز نخست اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی با ارشاد خودروهای غیربومی را بازگشت دهند تا وارد شهرهای قرمز و نارنجی نشوند.

وی ادامه داد: از این به بعد هم دوربین ها کنترل می کنند و هم پلیس به صورت فیزیکی حضور دارد و کار کنترل و نظارت را انجام می دهد و با متخلفان نیز برخورد می شود.

مردم و اصناف همکاری خوبی داشتند

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: امروز روز دوم اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی است  که خوشبختانه مردم و فعالان کسب و کار، همکاری بسیار خوبی داشتند و اصناف ضروری به فعالیت خود ادامه دادند.

قاسمپور افزود: گروه شغلی سطح۲، سه و چهار باید در شهرهای دارای وضعیت قرمز تعطیل باشند و گروه شغلی سه و چهار باید در شهرهای با وضعیت نارنجی تعطیل باشند.

وی ادامه داد: همچنین در  شهرهای با وضعیت زرد گروه شغلی یک، ۲ و سه فعالیت خود را ادامه می دهند و گروه شغلی چهار تعطیل هستند.

معاون استاندار فارس بیان کرد: خوشبختانه مراعات خوبی در بحث اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی صورت گرفته و همین انتظار از مردم، مشاغل و اصناف، دانشگاه ها ، مدارس، مراکز علمی و آموزشی و مراکز فرهنگی و مذهبی فارس وجود داشت.

قاسمپور گفت: در طرح جامع محدودیت های کرونایی بخش های ادارات، دورکاری، تجاری، خدماتی و بازرگانی، مراسم های فرهنگی، مذهبی و مساجد و مصلی ها پیش بینی شده است.

وی افزود: در بحث تعطیلی نمازهای جمعه و جماعات از قبل همراهی خوبی از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، شورای هیات های مذهبی ، کانون مساجد و ادارات متولی صورت گرفته است و در حال حاضر نیز به همین شکل است.

وی ادامه داد: همچنین آموزش صرفا به صورت مجازی در حال برگزاری است و آموزشگاه ها، مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند البته آموزش تعطیل نشده و صرفا مجازی و به صورت غیرحضوری انجام می شود.

همکاری مردم در اجرای محدودیت ها تداوم داشته باشد

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: توقع و توصیه ما این است که مثل طرح های گذشته از جمله طرح فاصله گذاری اجتماعی،  فاصله گذاری هوشمند و محدودیت های اجرا شده در سطح استان که اصناف و سایر اقشار مردمی به صورت خودجوش و داوطلبانه همکاری می کردند، این همکاری ها از سوی مردم فهیم و با فرهنگ استان و فعالان کسب و کار در بحث اجرای طرح جامع محدودیت کرونایی ادامه داشته باشد.

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش یابد

قاسمپور همچنین بر لزوم اهتمام تمام اقشار مردمی در رعایت پروتکل های بهداشتی، خود مراقبتی و مراقبت هر فرد از نزدیکان و خانواده خود تاکید کرد و افزود: درصد رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به ۲ ماه گذشته در فارس افزایش پیدا کرده که باید تلاش کنیم این میزان همچنان افزایش یابد و کاملتر شود.

وی بیان کرد: همچنین امیدواریم به هیچ وجه شاهد برگزاری تجمع های ممنوع شده مثل ختم و عروسی نباشیم و در مراسم های ضروری مثل تشییع و تدفین حداکثر ۱۵ تا ۲۰ نفر حاضر شوند.

با اجرای درست محدودیت های کرونایی، امکان فعالیت مشاغل بیشتری فراهم می شود

وی ادامه داد: اگر طرح جامع محدودیت های کرونایی به درستی رعایت شود مطمئن هستیم که به زودی وضعیت شهرهای قرمز به نارنجی و نارنجی به زرد و زرد به سفید تبدیل خواهد شد.

معاون استاندار فارس گفت: هر چقدر رنگ‌بندی وضعیت شیوع ویروس کرونا تغییر یابد و به وضعیت سفید نزدیک شویم مشاغل و اصناف بیشتری امکان فعالیت دارند.

قاسمپور افزود: دولت روز گذشته مصوبه حمایتی خوبی برای حمایت از اصناف داشت که این مصوبه اجرایی و عملیاتی می شود.

مردم همکار نکنند اتفاق خاصی نمی افتد

وی در ادامه بیان کرد: تا زمانی که مردم همکاری نکنند اتفاق خاصی نمی افتد، علت موفقیت هشت ماه گذشته استان فارس نسبت به سایر استان ها اجرای طرح های خوب و همراهی تمام اقشار مردم در اجرای محدودیت ها بود.

وی ادامه داد:  از روحانیت تا طلاب، گروه های جهادی ، پزشکان و پرستاران، معلمان، سرمایه گذاران  خیرین  و سایر گروه های مردمی همکاری خوبی با ستاد مدیریت بیماری کرونا داشتند.

معاون استاندار فارس گفت: عملکرد استان فارس در بحث کمکهای مومنانه، میزان تست، افزایش تعداد تختها، راه اندازی بیمارستان های مرجع کرونایی و بخش های خاکستری، در کشور برجسته و برتر بوده است.

قاسمپور افزود: اگر به همین شکل این روند تداوم پیدا کند با همکاری مردم روز به روز وضعیت استان به لحاظ مقابله با کرونا بهتر می شود.

وی در ادامه با اشاره تعطیلی مترو و اتوبوس بیان کرد: برای بازگشایی مجدد یا تعطیلی مترو و اتوبوس به زودی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

معاون استاندار فارس گفت: فرمانداران استان نیز از نزدیک بازدید میدانی بر روند اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی دارند و با جدیت و تدبیر این طرح را اجرایی و عملیاتی می کنند.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.