اولین هایپرکار برقی ساخت آمریکا رونمایی شد

قطعه نیوز: شرکت Elation Hypercars که در شمال کالیفرنیا واقع شده را باید بازیگر جدید دنیای خودروهای اسپرت و برقی دانست. این برند تازه‌وارد اولین محصول خود را با نام Freedom (آزادی) رونمایی کرده، خودرویی که ۱۴۲۷ اسب‌بخار قدرت دارد و بنابر ادعای سازنده، اولین هایپر خودروی برقی ساخت آمریکا بشمار می­‌آید.

خودروی Freedom در نسخه برقی ۲ میلیون و در نسخه مجهز به پیشرانه درون‌سوز ۱۰ سیلندر، ۲.۳ میلیون دلار تعیین شده است.

این خودروی برقی روی شاسی مونوکوک فیبرکربن ساخته شده و به ۳ موتور الکتریکی مجهز شده که از طریق جعبه‌دنده ۲ سرعته انحصاری این خودرو و مبدل گشتاور، به تمامی چرخ‌ها منتقل می­‌شود.

قدرت سه پیشرانه مذکور برابر با ۱۴۲۷ اسب‌بخار اعلام شده هرچند با سفارش چیدمان ۴ تایی موتورها، قدرت آن‌ها به ۱۹۰۳ اسب‌بخار افزایش خواهد یافت. وزن Freedom با ۳ موتور برقی ۱۶۵۰ کیلوگرم است که برای چنین خودرویی، چندان هم سنگین نیست.

بنابر ادعای شرکت، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت مدل Freedom به ترتیب ۱.۸ ثانیه و ۴۱۶ کیلومتر برساعت اعلام شده است.

شاسی و پلتفرم فریدام اولین هایپرکار برقی ساخت آمریکا

مجموعه باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی این هایپرکار با فرم T در نقطه‌ای در پایین شاسی نصب شده تا بهترین میزان تقسیم وزن حاصل شود. این مجموعه شعاع حرکتی برابر با ۴۸۰ کیلومتر را فراهم خواهد کرد هرچند با سفارش مشتری، این رقم به ۶۴۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

سیستم تعلیق دوبل جناغی این خودرو ساختاری مشترک با خودروهای فرمول یک دارد و به تجهیزات و فناوری‌هایی مجهز شده که شتاب جانبی ۲g را در پیچ‌ها برای Freedom به ارمغان آورده است.

شرکت Elation Hypercars از فیبرکربن و چرم برای تزئین کابین Freedom استفاده کرده هرچند که محدودیت خاصی برای سفارشات مشتریان وجود ندارد.

کابین فریدام اولین هایپرکار برقی ساخت آمریکا

اما نکته بسیار جالب درباره این خودرو را باید امکان سفارش آن با پیشرانه درون‌سوز تحت پکیج Iconic Collection دانست که می­‌تواند طیف گسترده‌تری از خریداران را جلب نماید. پیشرانه درنظر گرفته شده برای این خودرو واحد ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر است که ۷۵۰ اسب‌بخار قدرت را به تمامی چرخ‌ها ارسال می‌کند. به دلیل عدم نصب باتری و سایر متعلقات، وزن Freedom با پیشرانه درون‌سوز به ۱۲۸۳ کیلوگرم کاهش می‌یابد.

خودروی Freedom در نسخه برقی ۲ میلیون و در نسخه مجهز به پیشرانه درون‌سوز ۱۰ سیلندر، ۲.۳ میلیون دلار تعیین شده است.

نباید فراموش کرد که نمونه اولیه این خودرو همچنان در حال آزمایش است و روند توسعه آن هنوز به پایان نرسیده. از سوی دیگر شرکت هایپریون نیز که در کالیفرنیا واقع شده مدتی پیش خودروی سوپراسپرت سلول سوختی XP-1 را معرفی کرد که توانایی فنی درخور توجهی دارد. با توجه به اینکه قرار است فروش هردو خودروی مذکور در سال ۲۰۲۲ آغاز شود، رقابت میان آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.