همه چیز در مورد نگهداری خودرو در فصل پاییز

دانستن همه جزئیات و صفر تا صد نگهداری خودرو در آغاز فصل پاییز و با شروع روزهای سرد، باعث می‌شود خودروی شما عملکرد بهتری داشته باشد و دردسر و مشکلات کمتری را تجربه کنید.

قطعه نیوز: فصل تابستان به پایان رسیده است و ماه‌های سرد و پربارش در راه هستند. تغییر فصل به معنای تغییر رویکرد در نحوه رانندگی و عملکرد خودرو شما است.

در فصل پاییز با چالش‌های متفاوتی نسبت به تابستان مواجه می‌شوید. بارندگی و روزهای کوتاه و مه‌آلود و سرما، مهمترین مسائل پیش روی شماست.

بنابراین پیشنهاد می‌شود با مراجعه به یک کوییک سرویس استاندارد و مجهز، خود را از بسیاری از دردسرهای گران قیمت و حتی چالش‌هایی که می‌تواند جان شما را تهدید کند، نجات دهید.

کدام قسمت‌های خودرو باید در فصل پاییز کنترل شود:

برای کنترل همه قسمت‌های خودرو پیش از شروع روزهای سرد و پاییزی، باید به یک مرکز کوییک سرویس استاندارد و باکیفیت مراجعه کنید
  • تیغه‌های برف پاک‌کن خودرو خود را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید. مطمئن شوید که هنوز انعطاف‌پذیر هستند و شیشه خودرو را به خوبی تمیز می‌کنند. اگر تیغه‌ها فرسوده و ترک خورده‌اند با یک تیغه جدید جایگزین کنید.
  • بخاری و گرم‌کن شیشه‌های خودرو را تست کنید. بررسی کنید که از زمان روشن کردن گرمکن چقدر گرما دریافت می‌کنید. اگر زمان زیادی طول کشید و احساس کردید در عملکرد آن مشکلی وجود دارد، برای بررسی این موضوع به یک فرد متخصص مراجعه کنید.
  • روغن خودرو خود را در زمان مناسب که در دفترچه راهنما توسط تولیدکننده خودرو توصیه شده، تعویض کنید.

تذکر:

با توجه به اینکه اکثر روغن‌های موجود در بازار توانایی کارکردن در چهار فصل را دارند و این روغن‌ها برای شرایط آب‌و هوایی متفاوتی ساخته شده‌اند، پیشنهاد می‌شود در فصول سرد سال از روغن‌هایی استفاده کنید که در زمان سرد بودن موتور  غلظت کمتری داشته باشند که در استارت اولیه، روغن موتور با سرعت بیشتری به تمام قطعات موتور برسد. به عنوان مثال اگر در فصل تابستان از روغنی با غلظت ۱۰W40 استفاده می‌کند بهتر است که در فصل زمستان از روغنی با غلظت ۵W40 استفاده کنید.

با شروع فصل سرما و رسیدن روزهای سرد با دقت بیشتری برای انجام سرویس های دوره ای خودرو خود وقت بگذارید و برای گرفتن خدمات با کیفیت به کوییک سرویس استاندارد مراجعه کنید

  • ترمز ها و لاستیک‌های خودرو را بررسی کنید، آیا سیستم ترمز شما در روزهای بارانی درست عمل می‌کند؟ آیا لاستیک های شما از سلامت و استانداردهای لازم برخوردار است؟ فشار باد لاستیک در چه وضعیتی قرار دارد؟
  • سلامت چراغ‌های خودرو در تمام فصول سال از اهمیت بالایی برخوردار است، پیشنهاد می‌شود باتوجه  به احتمال بارندگی و مه‌آلود شدن هوا در این فصل و کم شدن دید، چراغ های مه شکن عقب و جلو را با دقت بیشتری چک کنید، و مطمئن شوید که چراغ‌های شما تمیز است.
  • باتوجه به کاهش دما و احتمال یخ‌بندان در این فصل پیشنهاد می شود به صورت دوره‌ای وضعیت و سطح مایع خنک‌کننده را کنترل کنید. بهتر است برای بررسی وضعیت ضد یخ و مایع خنک‌کننده به یک کوییک سرویس استاندارد مراجعه کنید تا به وسیله ابزارهای مناسب (تستر ضدیخ) اطلاعات دقیقی را در رابطه با غلظت ضد یخ و مایع خنک‌کننده خودرو خود داشته باشید تا در صورت نیاز اقدام به تعویض آن کنید.
  • پیشنهاد می‌شود در فصل زمستان در مخزن شیشه شور خودرو خود از شیشه‌شورهایی که در برابر یخ زدن مقاوم هستند استفاده کنید. این محصولات خاصیت پاک‌کنندگی بالایی نیز دارند.
  • در فصل زمستان با دقت بیشتری برای انجام سرویس دوره‌ای خودرو خود وقت بگذارید، اگر هنوز زمان انجام سرویس دوره‌ای خودرو شما نرسیده است، توصیه می‌شود که در ابتدای فصل پاییز به یک کوییک سرویس استاندارد و مجهز مراجعه کنید تا علاوه بر بررسی وضعیت فعلی فیلترهای خودرو شما سایر مایعات مربوط به خودرو نظیر ضدیخ و ضد جوش موتور، روغن ترمز، روغن هیدرولیک فرمان و… بررسی شوند و از مشاوره فنی متخصصان استفاده کنید، از شرایط فعلی خودرو خود آگاه باشید و در صورت نیاز اقدام به تعویض موارد الزامی کنید.

نکته:

برای از بین بردن بخار شیشه‌های خودرو از دکمه تهویه مطبوع یا (A/C) استفاده کنید.

 AC باعث از بین رفتن رطوبت روی شیشه‌های خودرو می‌شود.

نویسنده: نگار بیگی
عکس: ستاره حیدری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.