سایپا طرح ساخت خودروهای برقی را به دولت ارائه کند

قطعه نیوز: معاون رئیس‌جمهور با تقدیر از تلاش‌های گروه خودروسازی سایپا در حوزه محیط زیست و در بازدید از خودروی برقی این گروه گفت: سایپا با ارائه طرح مربوط به ساخت خودروهای برقی به دولت از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت، در اولویت دریافت تسهیلات و حمایت‌های دولتی قرار خواهد گرفت.
به گزارش قطعه نیوز به نقل از سایپانیوز، معصومه ابتکار افزود: دولت به‌دنبال توسعه زیرساخت‌های استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی در کشور است تا معضل آلودگی هوای کلانشهرها از این طریق حل و فصل شود.
به گفته رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست کشور وجود ظرفیت‌های داخلی مناسب در زمینه ساخت خودروهای برخوردار از سوخت‌های پاک و تجهیز محصولات داخلی به امکانات و قابلیت‌های جدید، فرصتی مطلوب برای حرکت در مسیر بهبود شرایط زیست‌محیطی کشور است.
ابتکار عزم دولت را برای حمایت از طرح‌های نوین در عرصه زیست‌محیطی جدی قلمداد کرد و گفت: ساخت خودروهای برقی و هیبریدی به‌عنوان طرح‌های نوین و نیازمند دانش روز جهانی، مورد توجه دولت قرار دارد.
گفتنی است سایپا اولین خودروساز کشور است که در زمینه‌هایی نظیر نوآوری، طراحی و اجرای پروژه‌های محیط زیستی باهدف مصرف بهینه منابع و انرژی، مدیریت پسماند، کاهش آلاینده‌های محیط زیستی و جایگزینی مواد و قطعات سازگار با محیط زیست در حوزه فرایند تولید، محصول و خدمات پس از فروش به موفقیت‌های مهمی دست یافته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.