نخستین سری تاکسی تمام برقی کرمان موتور + قیمت

نخستین تاکسی تمام برقی کرمان موتور ظهر دیروز (سه شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، شهردار تهران و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تحویل ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران شد.

قطعه نیوز: در این طرح ۴۰۰ دستگاه خودرو E50A طی همکاری شرکت خدمات بین الملل کرمان خودرو و شاتل در اختیار تاکسیرانان قرار گرفته و به کمک اپلیکیشن شهرزاد تاکسیرانی خدمت رسانی خواهند کرد.

قیمت این خودروها یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان تعیین شده است که به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار رانندگان قرار خواهد گرفت. بر این اساس، در مرحله اول ۱۰۰ دستگاه تاکسی طی هفته آینده به عنوان تاکسی پلاک گذاری شده و در سطح شهر به ارائه خدمات می پردازند.

از این تاکسی ها در مسیر مرکز به شمال و همچنین غرب به شرق شهر تهران استفاده خواهد شد.

نخستین سری تاکسی تمام برقی کرمان موتور

گفتنی است خودرو KMC E50A در اصل نسخه برقی همان کی‌ام سی جی ۷ کرمان موتور است که پیش از این در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفته و با استقبال نسبتاً قابل قبولی مواجه شده بود.

سامانه نیروبخش KMC J7 EV از یک موتور برقی به قدرت ۱۴۲ کیلووات یا ۱۹۰ اسب بخار و باتری لیتیوم آهن فسفات به ظرفیت ۵۰.۱ کیلووات ساعت تشکیل شده است. این موتور و باتری می‌توانند شتاب صفر تا صد کی‌ام سی جی ۷ برقی را به حدود ۷.۶ ثانیه برسانند و حداکثر سرعت ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت را برای آن رقم بزنند. در نتیجه، یک ماشین سدان نسبتاً پرشتاب و با بیشینه سرعت قابل قبول پیش روی کاربران ایرانی قرار گرفته است که برای مصارف حمل و نقل عمومی یا کاربردهای خانوادگی بسیار مناسب خواهد بود.

نخستین سری تاکسی های تمام برقی کرمان موتور

نخستین سری تاکسی تمام برقی کرمان موتور

اما میزان پیمایش این خودرو با یک مرتبه شارژ چیزی حدود ۴۰۲ کیلومتر خواهد بود که البته بسته به شرایط مسیر، تعداد سرنشینان و… احتمالاً در عمل به کمتر از این خواهد رسید. در مورد حداکثر زمان مورد نیاز برای شارژ باتری جک جی ۷ برقی، طبق اعلام شرکت سازنده، چیزی حدود ۸.۵ ساعت زمان نیاز است تا شارژ باتری از ۱۵ درصد تا ۱۰۰ در صد برسد. مدت زمان لازم برای شارژ باتری بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نیز حدود ۴۸ دقیقه برآورد شده است.

باتری این خودرو به مدت ۵ سال و یا ۲۰۰ هزار کیلومتر توسط شرکت کرمان موتور گارانتی می گردد.

نخستین سری تاکسی تمام برقی کرمان موتور

 

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.