آلودگی هوا حل خواهد شد؟

دانشگاه تهران این آمادگی را دارد تا به عنوان بازوی اجرایی محیط زیست در پایش و فرایندها به محیط زیست کمک کند.

قطعه نیوز: علیرضا نورپور، رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران در دیدار با علیرضا رحمتی رئیس محیط زیست شهر تهران، با بیان این مطلب افزود: برای حل مشکل محیط زیست باید یک تعامل و هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف محیط زیست صورت گیرد.

علیرضا نورپور با بیان اینکه تکثر در کانون‌های تصمیم‌گیری موجب نابسامانی در مدیریت مسائل محیط زیست و مشکل آلودگی هوا شده است، اظهار داشت: باید از تجربه مدیریت متمرکز کرونا برای حل مشکل آلودگی استفاده کنیم و با یک مدیریت منجسم همه ظرفیت‌ها و توان دستگاه‌ها را ذیل آن برای رفع مشکلات محیط زیست و آلودگی هوا به کار گیریم.

رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر سازمان‌دهی صنعت خودرو، بسیاری از مشکلات محیط زیست و آلودگی هوا را ناشی از مشکلات موجود در صنعت خودروسازی عنوان کرد و گفت: باید این صنعت زیانده را به صورت تدریجی به بخش خصوصی واگذار کرده و باید یک اراده قوی برای حل این مشکل و واگذاری این صنعت به بخش خصوص شکل گیرد.

وی با بیان اینکه برای بسیاری از مشکلات موجود در بخش محیط زیست راه‌حل و دانش و فناوری در داخل کشور وجود دارد، بر تعامل بین دانشگاه و سازمان محیط زیست تاکید کرد و افزود: دانشگاه تهران این آمادگی را دارد تا به عنوان بازوی اجرایی محیط زیست در پایش و فرایندها به محیط زیست کمک کند.

علیرضا رحمتی، معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه تهران، هدف از این دیدار را تعامل بیشتر با دانشگاه تهران و بهره‌گیری از توان علمی و نیروی انسانی دانشگاه تهران برای حل مشکلات محیط زیستی عنوان کرد و گفت: باید برای حل معضلات محیط زیست و آلودگی هوا، علم و عمل با هم توأم شوند.

وی افزود: برای حل مسائل بخش محیط زیست و آلودگی هوا باید کارهای علمی و پایان‌نامه‌های دانشجویی به صورت هدفمند انجام شود.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه برای مدیریت بهتر در محیط زیست نیازمند داده‌های دقیق و درست هستیم، خواهان استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه تهران برای استخراج داده‌ها در این بخش شد.

رحمتی همچنین بر استفاده از توان آزمایشگاهی دانشگاه تهران، همکاری در پایش و سنجش، استخراج داده‌ها و تعامل بیشتر با دانشگاه تهران برای همکاری در حل مسائل محیط زیست و آلودگی هوا تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در این دیدار همچنین درباره مفاد تفاهم‌نامه‌ای که به زودی بین دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران امضا خواهد شد، بحث و تبادل نظر شد.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.