دپوی باتری خودرو در انبارها رونق گرفت

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری، گفت: توزیع کالاهای بدون شناسنامه باعث شد که دولت با فروشندگان و تولیدکنندگان رفتارهای پلیسی داشته باشد.

به گزارش قطعه‌نیوز،  فروشندگان لوازم یدکی خودرو و باتری نسبت به برنامه اخیر دولت در طرح مبارزه با کالاهای قاچاق انتقاد دارند و معتقدند طرح شنامه‌دار کردن کالاها باعث احتکار قطعات لوازم یدکی از جمله باتری شده است.

در حال حاضر نه تنها لوازم یدکی خودروها به دلیل بی‌برنامه‌گی دولت در سرکوب قیمت ها با چالش جدید رو به رو شده اند بلکه در سال جدید این اقدام باعث گرانی باتری خودرو نیز شده است.

در همین مورد رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری به قطعه‌نیوز گفت: دولت بهمن سال گذشته تولیدکنندگان را مجبور به درج بارکد و قیمت کالای مصرف‌‌کننده و تولیدکننده کرد. تا از طریق این برنامه کالاهای شناسنامه‌دار در بازار فروخته شوند؛ این در حالی است که در سال جدید این برنامه دولت با شکست رو به رو شد.

تقی علی اکبری در ادامه توضیح داد: چشم‌انداز این برنامه دولت مشخص بود که با شکست مواجه می‌شود چرا که ما اعتقاد داریم تولید باتری‌های ایرانی کیفیت دارد و بنابراین لزومی به اجرای این نوع برنامه‌های دستوری نیست. دولت از آذر ماه کارخانه‌ها را ملزم کرد که شناسنامه باتری درج شود اما در آستانه شب عید به دلیل حجم بالای تقاضا برخی کارخانه‌ها اعمال درج مشخصات کالا را فراموش کردند و کالاها بدون شناسه به بازار توزیع شد.

وی بیان کرد: همین توزیع کالاهای بدون شناسنامه باعث شد که دولت با فروشندگان و تولیدکنندگان رفتارهای پلیسی داشته باشد که همین برخوردها باعث دپوی باتری خودرو در انبارهای زیرزمینی شد.

علی اکبری گفت: اکنون فروشندگان از این برخورد دولت ترسیدند چرا که عدم شناسنامه باتری‌ها به معنای فروش کالاهای قاچاق است. از این ‌رو فروشندگان تمام باتری‌ها را در انبارهای زیرزمینی پنهان کردند و همین مساله باعث گرانی باتری شد.

به گفته این مقام صنفی، از ابتدای فروردین تاکنون قیمت باتری خودرو حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد. اسفند سال گذشته قیمت هر آمپر باتری ۱۶ هزار تومان بود اما اکنون در خرده‌فروشی‌ها این کالا با قیمت ۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.