کاهش تولید سواری، وانت و خودروهای حمل‌ونقل عمومی

در چهارماه نخست امسال؛

قطعه نیوز: گزارش عملکرد خودروسازان داخلی در چهار ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد در سالی که مزین به نام تولید، مانع‌زدایی‌ها، پشتیبانی‌ها است، خودروسازان پس رفت کرده است.

و تولید انواع سواری، وانت و خودروهای اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس با کاهش تولید نسبت به چهارماهه ابتدایی سال گذشته روبرو شده‌اند و تنها تولید کمباین و تراکتور افزایش یافته است.

تولید انواع اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس نیز ۱.۱ درصد در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و از ۵۴۴ دستگاه به ۵۳۸ دستگاه رسیده است.

طی چهار ماه نخست سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب تولید کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی) ۳۰.۹ درصد و تراکتور ۲.۴ درصد افزایش یافته است.

  آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)

در مقابل تولید وانت ۱۱.۳ درصد، اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس ۱.۱ درصد و انواع سواری یک درصد افت کرده است.

از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال ۲۹۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه از انواع خودرو سواری تولید شده که نسبت به تعداد دستگاه سواری تولید شده در چهار ماهه ابتدایی سال گذشته که معادل ۲۹۵ هزار و ۴۰۰ بوده، یک درصد کمتر شده و در حقیقت سواری‌سازان درجا زده‌اند.

همچنین تولید انواع اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس نیز ۱.۱ درصد در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و از ۵۴۴ دستگاه به ۵۳۸ دستگاه رسیده است.

بیشترین میزان کاهش تولید نیز در تولید وانت‌ها دیده می‌شود که تولید آن‌ها در مدت مذکور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۳ کاهش را ثبت کرده است.

در حالی که در مجموع چهار ماه نخست سال گذشته ۲۵ هزار و ۲۸۳ دستگاه وانت تولید شده بود، این میزان در مدت مشابه امسال به ۲۲ هزار و ۴۱۵ دستگاه  رسیده است.   

در مقابل اما طی چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیشترین میزان افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته مختص کمباین‌هاست که از ۱۶۵ دستگاه با افزایش قریب به ۳۱ درصدی به ۲۱۶ دستگاه رسیده است.  

پس از آن‌ نیز تراکتور با ۴.۱ درصد افزایش تولید، تنها آمار افزایشی تولید خودروها هستند. در مجموع در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹، حدود ۵۷۹۸ دستگاه تراکتور تولید شده است که این میزان در مدت مشابه سال جاری به ۵۹۳۸۹ دستگاه رسیده است.

علاوه بر این‌ها، میزان تولید لاستیک خودرو نیز در چهار ماهه امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته که ۸۵ هزار تن بوده، به ۸۷ هزار و ۸۰۰ تن رسیده و رشد ۳.۳ درصدی را رقم زده است.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.