آزادسازی واردات خودرو با تصویب طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو

قطعه نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو، واردات خودرو تحت شرایطی دیده شده است؛ می توان از محل صادرات خودرو و قطعات آن یا صادرات نفت خام یا ارز بدون منشا خودرو وارد کرد که شرایط فنی و کیفی خودرو را وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می کند.

روح اله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح ساماندهی تولید و عرضه خودرو، گفت: این طرح مبتنی بر عرضه تنظیم شده خودرو در بورس است و شورای رقابت موظف است هر ۶ ماه یکبار خودروهای مشمول این طرح را با توجه به شاخص هایی مانند تورم، شدت فاصله قیمت کارخانه و بازار، تیراژ خودرو و … مشخص کند.

قیمت پایه عرضه خودرو در بورس توسط سازمان حمایت از مصرف کننده تعیین می شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سایر خودروهایی که مشمول این طرح نمی‌شوند قیمت‌گذاری نشده و توسط خودروساز فروخته می‌شود، افزود: قیمت پایه عرضه خودرو در بورس توسط سازمان حمایت از مصرف کننده تعیین می شود.

وی اضافه کرد: اولویت تقاضا در این طرح با افرادی است که دارای کد ملی و گواهی راهنمایی رانندگی باشند و هیچ پلاک فعالی به نام آن ها نباشد.

واردات خودرو در طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو، پیش بینی شده است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: مابه التفاوت قیمت خودرو معامله شده در بورس و قیمت پایه به عنوان عوارض دولتی شناخته شده و با مکانیزمی تخصیص داده می شود؛ ۲۰ درصد از این مبلغ برای توسعه ناوگان عمومی و کاهش آلودگی، ۵۰ درصد برای تسهیلات قرض الحسنه کوتاه مدت، ۲۰ درصد خرید خودرو برای اقشار کم درآمد و زوج های جوان و ۱۰ درصد عرضه افزاینده خودروساز پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو، واردات خودرو تحت شرایطی دیده شده است؛ می توان از محل صادرات خودرو و قطعات آن یا صادرات نفت خام یا ارز بدون منشا خودرو وارد کرد که شرایط فنی و کیفی خودرو را وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می کند. در حال حاضر کلیات طرح مذکور در کمیسیون مصوب شده و جزئیات در جلسات آتی بررسی می شود.

منبع: خانه ملت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.