تصویب کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو در کمیسیون صنایع

قطعه نیوز: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو در جلسه این کمیسیون خبر داد.

حجت‌الله فیروزی با اشاره به جلسه بعدازظهر دیروز (یکشنبه) کمیسیون صنایع، گفت: طرح ساماندهی عرضه خودرو پس از ۴ ماه چکش‌کاری و استفاده از نظرات کارشناسان در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت کلیات آن تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس افزود: ساماندهی عرضه و متعادل کردن عرضه و تقاضا و جلوگیری از تبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای اهداف اصلی این طرح است.

فیروزی یادآور شد: تمامی خودروهای مشمول طرح مذکور باید در بورس کالا عرضه شوند، در صورتی که خودروهای مشمول در بورس عرضه نشوند، جرم انگاری شده و خریدار مشمول تبصره (۱) ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود.

فیروزی با بیان اینکه در طرح ساماندهی عرضه خودرو خریداران باید گواهی نامه و کد ملی داشته باشند، گفت: مصارف مختلفی برای هزینه کرد مابه التفاوت قیمت فروش خودرو در بورس و قیمت پایه در نظر گرفته شده است؛ ۲۰ درصد برای توسعه حمل و نقل عمومی و جایگزینی خودروهای فرسوده، ۱۰ درصد افزایش کمیت و کیفیت تولید خودرو، ۵۰ درصد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به خودروسازان برای تحقیق و توسعه.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در طرح ساماندهی عرضه خودرو، خودروهای تمام برقی و هیبریدی تا سه سال از عرضه در بورس معاف هستند، تصریح کرد: شورای رقابت خودروهای مشمول طرح ساماندهی عرضه را مشخص می‌کند.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.