خودروهای آلمانی و کره‌ای برای تامین لوازم یدکی به مشکل برخوردند

قطعه نیوز: عضو هیات‌مدیره اتواپ گفت: خودروهای آلمانی و کره‌ای در میان خودروهای خارجی در ایران بیشترین مشکل را برای تامین قطعات یدکی دارند.

مدیری در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» ادامه داد: اکنون وضعیت به گونه‌ای است که برای تامین لوازم یدکی بعضی خودروهای خارجی باید مبلغ قطعه را به واردکننده پرداخت کرد و خودرو را سوار بر خودروبر به ترکیه فرستاد تا در آنجا به صورت آنلاین قفل را باز و خودرو را تعمیر کنند، این در صورتی است که تا قبل از تحریم‌ها قطعات این خودورها در کشور موجود بود. 

به گفته مدیری، کمبود قطعه و نوسان قیمت در بازار لوازم یدکی و خدمات پس از فروش، تامین قطعه برای خودورهای خارجی را دشوار کرده است.

وی شرح داد: در حال حاضر لوازم یدکی خودروهای خارجی وارد نمی‌شود و نوسانات قیمت این لوازم نیز به دلیل بالا و پایین شدن نرخ ارز است، به طوری که وقتی مشتری برای خرید قطعه اقدام می‌کند به صورت روزانه و با توجه به قیمت ارز در هر روز به او قیمت می‌دهند، به طوری که گاهی حتی وقتی پیش‌پرداخت داده می‌شود، هنگام تحویل قطعه باز هم قیمت جدید بر اساس نرخ روز ارز تعیین می‌شود.

این فعال حوزه تعمیرات خودروهای خارجی با بیان اینکه واردات قطعه در حال حاضر امکان‌پذیر نیست یا به سختی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: قطعاتی که اکنون در بازار موجود است، توسط واردکنندگان به صورت عمده وارد شده است و درواقع موجودی انبارها است یا به صورت قاچاق وارد می‌شود.

مدیری خاطرنشان کرد: مراکز خدمات پس از فروش خودروهای خارجی نیز با مشکلات تامین قطعه درگیر هستند و قطعات آنها نیز از طریق قاچاق و با قیمت‌های نجومی تامین می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.