هیوندای کونا وارد باشگاه ۱۰۰۰ اسب‌بخاری‌ها شد

قطعه نیوز: بخش موتوراسپرت هیوندای نسخه ویژه‌ای از کراس‌اور کونا را با پیشرانه برقی برای مسابقات رالی آماده کرده است. نکته حیرت‌انگیز درباره این خودرو قدرت ۱۰۰۰ اسب‌بخاری آن است.

این خودرو با قدرت ۸۰۰ کیلوواتی (۱۰۷۲ اسب‌بخاری) تلاش دارد تا رقابتی تنگانگ با خودروهای بنزینی در مسابقات رالی به نمایش بگذارد.

هایدن پادون قهرمان نیوزیلندی مسابقات رالی سری PWRC قرار است به زودی پشت فرمان این خودرو در کلاس B این رقابت‌ها قرار بگیرد. اگرچه در ظاهر این یک ادعای بزرگ است ولی گویا هیوندای کونا از پس آن برمی‌آید.

این خودرو با قدرت ۸۰۰ کیلوواتی (۱۰۷۲ اسب‌بخاری) تلاش دارد تا رقابتی تنگانگ با خودروهای بنزینی به نمایش بگذارد. هیوندای قصد دارد اولین نمونه رسمی خودروی فوق را برا فصل ۲۰۲۲ این رقابت‌ها نهایی کند. به عبارتی دیگر محصول جدید خود را برای رویارویی با اسپرت‌های ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب‌بخاری مهیا می‌کند. محدودیت‌های مربوط به یک خودروی برقی چالش بزرگ هیوندای برای آماده‌سازی این خودرو به حساب می‌آید.

هیوندای کونا برقی مخصوص رالی با ۱۰۰۰ اسب‌بخار

بعید به نظر می‌رسد پادون بتواند در رقابت‌های آتی رالی نیوزیلند از هیوندای کونا برقی استفاده کند با این حال این راننده حرفه‌ای درصدد تحول در جدول رده‌بندی است. گفته می‌شود ۷ مهندس به صورت ویژه روی این خودرو کار کرده‌اند. مدت زمان صرف شده برای تولید هیوندای کونا برقی مخصوص رالی ۱۰ هزار ساعت طی ۱۸ ماه بوده است. این مجموعه اقدامات می‌تواند سبک و سیاق مسابقات قهرمانی رالی را به سمت بهینه‌ شدن و ورود خودروهای برقی تغییر دهد.

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد وزن این خودرو ۱۴۰۰ کیلوگرم شده است. سیستم تعلیق محصول جدید درست براساس استاندارد خودروهای WRC طراحی شده است. تیم پادون سعی می‌کند قابلیت‌های فنی این خودرو را بهبود ببخشد، به طوری که با فشرده کردن پکیج باتری‌ها، توانایی میدانی در حد i20 مخصوص رالی ابداع کند.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.