نبود روغن موتور یکی از مشکلات اصلی رانندگان خودروهای سنگین است

قطعه نیوز: مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری از کمبود و گرانی قطعات یدکی و روغن موتور در بخش ناوگان جاده‌ای و تلاش برای رفع این مشکلات خبر داد.

داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه مشکل کمبود قطعات یدکی در ناوگان حمل ونقل جاده ای به صورت ویژه در حال رسیدگی است گفت: موضوع واردات لاستیک و یا قطعات یدکی خودرو باید توسط وزارت صمت رسیدگی شود و سازمان راهداری در واقع در این بخش نقش چندانی ندارد اما با این وجود در حال رایزنی برای توزیع لاستیک و رفع کمبودها در بازار هستیم.

او ادامه داد: سازمان راهداری وظیفه تامین و توزیع قطعات را ندارد اما سعی کرده ایم در جلساتی که به صورت مستمر و هفتگی در این زمینه برگزار می شود، بحث تنظیم بازار لاستیک و قطعات یدکی مورد نیاز ناوگان جاده ای را مطرح کنیم.

باقر جوان توضیح داد: سعی کرده ایم ۱۶ قطعه پرمصرف و مورد نیاز در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای که عمومیت در مصرف دارند را با همکاری وزارت صمت در بازار احصا کنیم و البته در این زمینه سازمان راهداری نظارت های مستمری داشته است تا جنس نامرغوب در بازار توزیع نشود.

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری با اشاره به اینکه بسیاری از رانندگان با افزایش قیمت لوازم یدکی دچار دردسر و مشکلات بسیار زیادی شده اند افزود: ما در حال رفع مشکل کمبود قطعات با همکاری وزارت صمت هستیم تا قطعات پر مصرف و گرانی که رانندگان نیازمند آن‌ها هستند را بتوانیم تامین کنیم.

او یادآور شد: تاکنون چندین بار درخواست کرده ایم که بتوانیم با اقدامات موثر قیمت این قطعات را تا حدودی کاهش دهیم اما متاسفانه هنوز در این زمینه نتوانسته ایم موفق شویم البته در حال رایزنی در این بخش هستیم.

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری همچنین به کمبود روغن موتور هم اشاره کرد و گفت :در بحث روغن موتور متاسفانه با کمبودهایی روبرو هستیم و نبود روغن موتور یکی از مشکلات اصلی رانندگان خودروهای سنگین به ویژه اتوبوس و کامیون شده است.

او اظهار کرد: شرکت پالایش و پخش با همکاری سازمان راهداری و همچنین سازمان حمایت، اقدام به توزیع روغن موتور کرده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: البته تاکنون چندین بار اعلام کرده‌ایم که در پایانه های بار و مسافر قسمتی در نظر گرفته شود تا این روغن ها به صورت مستقیم و بدون واسطه توزیع شود که هنوز در این زمینه تصمیم گیری نشده است.

باقر جوان تصریح کرد: در مورد قیمت روغن موتور هم تا کنون رایزنی‌هایی را انجام داده‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.