افزایش تولید قطعات تقلبی و زیرپله‌ای خودرو

قطعه نیوز: سخنگوی انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه کشور گفت:افزایش هزینه های تولید، موجب زیاد شدن قطعات تقلبی و زیرپله ای در بازار شده است.

احمدرضا رعنایی سخنگوی انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: مشکلی که در بازار وجود دارد، مربوط به فروش قطعات غیراستاندارد و تقلبی خودرو می شود که هزینه مصرف کننده را به شدت افزایش داده و باعث ایجاد بی اعتمادی مردم به تعمیرکاران و فروشندگان قطعه شده است.

او گفت:در حال حاضر شرایطی ایجاد شده که تولیدکننده های غیر مجاز و زیر پله ای و همچنین افرادی که از مبادی غیر رسمی اقدام به قاچاق قطعات و لوازم یدکی می کنند، نسبت به افرادی که قطعات خوب و استاندارد تولید و یا وارد می کنند، پیشی گرفته اند.

سخنگوی انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور با بیان اینکه تولید قطعات تقلبی زیرپله ای در بازار افزایش یافته است، گفت: دلیل افزایش قطعات تقلبی در بازار افزایش هزینه های تولید است و مردم از کالاهای ارزان بیشتر استقبال می کنند و سودجویان از این بازار استفاده می کنند و کالای بی کیفیت به دست مشتریان می دهند. مردم باید هوشیار باشند و بدانند اگر کالایی ارزان تر فروخته می شود، کیفیت پایین تری دارد.

او ادامه داد: مواد اولیه قطعاتی که از طریق قاچاق وارد و یا در تولیدی های زیر پله ای غیر مجاز ساخته می شوند،ضایعاتی و درجه ۲ است اما شباهت ظاهری زیادی به قطعات اصل دارد و در عمل نمی توانند استانداردهای مورد نیاز را پاس کنند.

سخنگوی انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت:قطعاتی که در کارگاه های غیر مجاز تولید می شوند را در کارتن برندهای خارجی و اصل بسته بندی می کنند که این کار هم به خریدار آسیب می زند و هم نام برند اصلی را خدشه دار می کند و نظارتی هم روی این موضوع وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.