فیات تیپو، کراس شد

قطعه نیوز: فیات تغییرات گسترده‌ای را برای مدل‌های ۲۰۲۱ خانواده تیپو (Tipo) در نظر گرفته است. تغییراتی که ایتالیایی‌ها آن را حلقه گمشده این خانواده تلقی می‌کنند.

اگرچه این خودرو بر اساس نسخه هاچ‌بک طراحی شده ولی ایتالیایی‌ها سیستم تعلیق ویرایش جدید را به کلی تغییر داده‌اند.

فیات تیپو کراس ۲۰۲۱ فارغ از تغییرات در بدنه، دارای جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی است که نشان مدرن FIAT نیز با سایزی بزرگ روی آن نقش بسته است. چراغ‌های جلو نیز به خوبی به‌روزرسانی شده‌اند. فیات اکنون در این مدل با جسارت بیشتری از چراغ‌های LED استفاده کرده تا نمای آن را آینده‌نگرتر کند. این ایده حتی روی چراغ‌های عقب نیز دیده می‌شود. رینگ‌های تیپو کراس بر حسب انتخاب مشتری ۱۶ و یا ۱۷ اینچی خواهند بود.

داخل کابین این خودرو فیات تلاش کرده تا ماهیت مقرون به صرفه بودن تیپو را حفظ کند. با این حال حضور یک نمایشگر ۷ اینچی پشت فرمان و نمایشگر اصلی ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی حال و هوای جوان‌گرایانه‌ای به آن بخشیده است.

فیات تیپو کراس مدل ۲۰۲۱

اگرچه این خودرو بر اساس نسخه هاچ‌بک طراحی شده ولی ایتالیایی‌ها سیستم تعلیق ویرایش جدید را به کلی تغییر داده‌اند. به طوری که حالا در ویرایش کراس ارتفاع تا ۴ سانتی‌متر بیشتر از نمونه استاندارد شده است.

نکته جالب در این خودرو حضور پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربوشارژی است که ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این در حالی است که پیشرانه ۱.۴ لیتری فعلی ۹۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۷ نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کند. البته فیات برای دوست‌داران خودروهای گازوئیلی نیز یک ویرایش ۱.۶ لیتری دیزلی نیز در نظر گرفته که ۱۲۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌‌کند.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.