غول های خودروسازی آلمان شریک شدند

دایملر، مالک مرسدس-بنز و گروه خودروسازی ب‌ام‌و در مراسمی در شهر برلین شرکت تازه‌ای که برای ارائه خدمات حمل و نقل تاسیس کرده‌اند را رونمایی کردند.


بنز و ب‌ام‌و از ورود شرکت‌های فن‌آوری مانند اوبر و آلفابت، گوگل، به عرصه حمل و نقل، احساس خطر می‌کنند

شرکت مشترک دو خودروساز آلمانی از طریق تلفن همراه خدمات تاکسیرانی، کرایه ماشین و شارژ ماشین‌های الکتریکی به مشتریان ارائه خواهد داد. قرار است بیش از یک میلیارد یورو (یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار) در این شرکت مشترک سرمایه‌گذاری شود.

خودروسازان از ورود شرکت‌های فن‌آوری مانند اوبر و آلفابت، گوگل، به عرصه حمل و نقل، احساس خطر می‌کنند. این شرکت‌های تازه وارد با کمک اینترنت و تلفن همراه خدمات تاکسیرانی در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند و آنها را از مالکیت ماشین بی‌نیاز می‌کنند.

کارخانه‌های خودروسازی در برابر این تهدید تصمیم گرفتند خدماتی مشابه به مشتریانشان ارائه دهند. اما آنها به تنهایی نمی‌توانند با سرمایه عظیمی که شرکت‌های فن‌آوری دارند رقابت کنند. همین باعث شده تا بنز و ب‌ام‌و رقابت دیرینه خود را کنار بگذارند و برای رقابت با دشمن مشترک در کنار یکدیگر قرار بگیرند.


این خودروسازها می‌خواهند در آینده ماشین‌های خودران الکتریکی به مشتریان ارائه کنند

شرکتی که از ترکیب فعالیت‌های دایملر و ب‌ام‌و شکل گرفته بیش از بیست هزار ماشین در سی شهر در سراسر جهان خواهد داشت. مشتریان می‌توانند با تلفن‌ همراه خود این ماشین‌ها را ساعتی کرایه کنند. این شرکت می‌خواهد در آینده ماشین‌های خودران الکتریکی به مشتریان ارائه کند.

مدیران دایملر و ب‌ام‌و می‌گویند یکی از مزیت‌های این شرکت تازه در برابر رقیبان، دقت بیشتر آنها در نگهداری اطلاعات مشتریان و حفظ حریم خصوصی آنها است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.