قطعات خودروهای سنگین بدون فاکتور و گران به شهرستان می‌رسد

قطعه نیوز: یک راننده خودرو سنگین از وجود مشکل جدی در زمینه تامین قطعات خودروهای سنگین در بازار لوازم یدکی شهرها و شهرستان‌های غیر از تهران خبر داد.

حمید پیرنهاد در این رابطه به خبرنگار قطعه نیوز توضیح داد: «در حالت عادی وضعیت بازار لوازم یدکی در همه شهرها تابع بازار تهران است. با این حال برای تامین لوازم یدکی کامیون‌ها و خودروهای سنگین مشکل جدی داریم.»

وی با اشاره به اینکه بیشتر مشکل در تامین قطعات مربوط به موتور و گیربکس است، گفت: «این قطعات در بازار تهران پیدا می‌شود، اما فروشندگان تهران در ازای فروش قطعات به رانندگان و مصرف‌کنندگان شهرهای دیگر، فاکتور نمی‌دهند.»

پیرنهاد دلیل عدم ارائه فاکتور توسط فروشندگان تهرانی را به وجود نیامدن مشکل در روند بازرسی‌ها عنوان کرد و افزود: «روند به این شکل است که رانندگان کامیون به فروشگاه‌های لوازم یدکی مراجعه می‌کنند، وقتی قطعه‌ای در واحد فروش شهرستان وجود نداشته باشد، سفارش می‌دهند تا از تهران ارسال شود. این موضوع باعث می‌شود مثلا اگر قطعه‌ای در تهران یک یا دو میلیون قیمت دارد، به مشتری شهرستان گاهی تا بیش از ۲برابر قیمت فروخته می‌شود.»

به گفته وی، تنها مزیت این روش این است که قطعه و لوازم یدکی نهایتا بعد از یک روز به دست رانندگان می‌رسد. اما به دلیل بالا بودن تقاضا، تهرانی‌ها لوازم یدکی را با هر قیمتی که می‌خواهند و بدون فاکتور به رانندگان خودروهای سنگین شهرستان می‌فروشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.