در تولید قالب خودروهای خارجی خودکفا می‌شویم

قطعه نیوز: هفدهمین جشنواره چهره‌های برتر کارفرمایی تامین اجتماعی آذربایجان شرقی مدتی قبل در مجتمع پتروشیمی تبریز با حضور استاندار آذربایجان شرقی و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در این همایش از  ۱۹ کارفرمای برتر این استان تجلیل به عمل آمد. شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران از جمله شرکت‌های فعال در صنعت خودرو به شمار می‌رود که در این همایش به عنوان یکی از کارآفرینان برتر استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

مجید باویلی مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه تلاش این شرکت حفظ کیفیت بالا در تولید است، گفت: «شرکت آهنگری تراکتورسازی تبریز در حیطه فعالیت خود امروز نخستین و بزرگترین کارخانه طراحی و تولید قالب‌های دایکاست (تحت فشار) به شمار می‌رود.»

به گفته وی، تلاش شرکت در این راستا است که خودروسازان کشور از واردات قالب‌های قطعات موتوری از جمله انواع سرسیلندر، بلوک سیلندر، پوسته کلاچ و کپه یاتاقان بی‌نیاز شوند. باید توجه داشت که اهمیت این موضوع در افزایش خودکفایی تولید خودرو داخل مطابق با استانداردهای جهانی و جلوگیری از خروج ارز از کشور است.»

باویلی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه تولید قطعات وجود دارد، تاکید کرد: «با این وجود این امکان وجود ندارد که روزانه و با توجه به چالش‌ها و اتفاق‌ها تصمیم گرفت. اما تلاش دولت در راستای از بین بردن این حباب است و نگاه ما هم به این مساله باید واقع‌بینانه باشد.»

مدیرعامل این شرکت همچنین افزود: «اگر قرار باشد قالب‌ها و قطعات خودروها از خارج وارد شود، نمی‌توانیم نام خود را در میان کشورهای خودروساز مطرح کنیم. چراکه در این شرایط قیمت تمام شده محصول بالا خواهد بود. بنابراین باید تکنولوژی و تولید کارخانه‌های اصلی را در کشور داشته باشیم و در این زمینه خودکفا شویم.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.