رولزرویس گوست ۲۰۲۱ راحت‌ترین خودروهای جهان

قطعه نیوز: رولزرویس گوست ۲۰۲۱ با داشتن قطعه‌ای جدید در سیستم تعلیق Planar به‌نام دمپر بازوی کنترلی فوقانی، به یکی از راحت‌ترین خودروهای جهان تبدیل شده است.

یکی از نکات جالب درباره خودروهای رولزرویس، مدل‌های طویل فوق‌العاده‌ای است که این شرکت برای حداکثر راحتی سرنشینان عرضه می‌کند. عرضه چنین محصولاتی مانند این است که سازندگان ابرخودرو به‌دنبال هر مزیت بسیار کوچکی هستند تا خودروهای خود را یک‌دهم ثانیه سریع‌تر کنند. در رولزرویس گوست ۲۰۲۱، این شرکت سیستم تعلیق Planar را به کار می‌گیرد که نامی مبهم برای مجموعه سیستم‌ها و قطعات به‌کار رفته است. برخی از اجزای این سیستم، ساده و مشخص هستند؛ مانند سیستم تعلیق بادی مستقل چهار چرخ و نحوه اطلاع یافتن GPS و دوربین‌های جلو از میزان استحکام لازم برای تعلیق در جاده پیش رو که کار آن مشخص است. اما یکی از اجزای این سیستم کمی ما را متحیر کرد: دمپر بازوی کنترلی بالایی. وب‌سایت اتوکار برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با جان سیمز، مهندس ارشد رولزرویس گوست صحبت کرد تا درک بهتری از این سیستم برای علاقه‌مندان دنیای خودرو ارائه دهد.

بازوی کنترلی بالایی، قطعه‌ای تقریبا نعل اسبی‌شکل است که در عکس بالا با رنگ بنفش مشخص شده است. قطعات زردرنگ ضربه‌گیر هستند و روی همان مفصل بازوی کنترلی بالایی سوار می‌شوند. البته معلوم شد که این قطعه یکی از تجهیزات کاملا ساده سیستم تعلیق به‌شمار می‌رود و بسیار شبیه لرزه‌گیر میل‌لنگ در انتهای پیشرانه عمل می‌کند. این قطعه یک وزنه با لولای انعطاف‌پذیر لاستیکی است و با عبور خودرو از دست‌اندازهای کوچک، برخی از لرزش‌ها و حرکات اضافی سیستم تعلیق را جذب می‌کند. ضربه‌گیرهای زردرنگ نیز به بازوی کنترلی روی دمپر، لنگر اضافی می‌دهند و ضربه‌های ناشی از دست‌اندازهای بزرگ‌تر را جذب می‌کنند. به عبارت دیگر ممکن است این دست‌اندازهای بزرگ، بازوی کنترلی را به‌طور ناگهانی حرکت دهند تا بازو و دمپر به یکدیگر برخورد کنند و ضربه‌گیرها از این کار جلوگیری می‌کنند.

ممکن است این قطعه کاملا جزئی به‌نظر برسد، اما به‌یاد داشته باشید رولزرویس و خریدارانش به‌دنبال حداکثر راحتی و رفاه در خودرو هستند. بنابراین دلیل خوبی برای مهندسان رولزرویس وجود دارد که روی هر مسئله‌ی مرتبط با کیفیت سواری، صرف‌نظر از اندازه‌ی آن، سرمایه‌گذاری کنند. حتی اگر این پیشرفت جزئی باشد، لزوماً چیز بدی نیست. جان سیمز به اتوکار گفت:

مشتریان کنونی گوست که در طول فرایند توسعه با آن‌ها صحبت کرده‌ام، درخواست کلیدی درباره‌‌ی تجربه رانندگی با خودرو داشتند و می‌گفتند که «آن را خراب نکنید». بنابراین به‌نظر می‌رسد افزایش کیفیت سواری مدل جدید نسبت به نسل گذشته، همان چیزی است که مشتری می‌خواهد.

گوست اولین محصول رولزرویس است که این مجموعه کامل از قطعات سیستم تعلیق Planar را به‌کار می‌گیرد، اگرچه سایر مدل‌های رولزرویس نیز قطعاتی از این سیستم را داشته‌اند. باتوجه‌به این واقعیت که پلتفرم گوست با رولزرویس فانتوم و شاسی‌بلند کالینان مشترک است، اگر نسخه‌های بعدی این دو خودرو به قطعاتی مانند دمپر جدید مجهز شوند، خیلی تعجب نخواهیم کرد.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.