شاسی‌بلند ای:کانسپت در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۰ رونمایی شد

قطعه نیوز: هوندا از جدیدترین محصولات برقی خود در نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن ۲۰۲۰ رونمایی کرد. مهم‌ترین خبر هوندا در این نمایشگاه، غیر از به‌نمایش‌گذاشتن مدل جدید پلاگین هیبریدی CR-V (اولین خودرو هوندا برای بازار چین)، شاسی‌بلند مفهومی e:concept است. ای:کانسپت دومین خودرو تمام الکتریکی این خودروساز پس از Honda e به‌شمار می‌شود.

به‌گفته‌ی خودروساز ژاپنی، خودروی مفهومی ای: کانسپت، پیش‌نمایشی از یک مدل تولید انبوه در آینده است. این شاسی‌بلند مفهومی همچنین اولین خودروی الکتریکی است که هوندا برای بازار چین معرفی می‌کند. چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای حال حاضر دنیا، بازار رو به رشدی برای وسایل نقلیه بدون آلایندگی است.

چند روز پیش نیز هوندا تیزری از این خودروی الکتریکی به‌نمایش گذاشت که تزئینات LED در بخش جلویی، جذابیت بسیاری به ظاهر آینده‌محور آن می‌بخشید. ظاهر کلی این خودرو تقریبا پیش‌بینی طراحی آینده هوندا برای رقابت با محصولات مشابهی مانند نیسان آریا یا تسلا مدل Y است.

هوندا از طراحی خودروی مفهومی ای:کانسپت بهره نمی‌برد. نقطه اصلی فروش آن قابلیت‌های فنی است که ارائه می‌دهد. نسل آینده هوندا سنسینگ (Honda Sensing) که به آن ADAS همه‌جهته یا سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده لقب داده‌اند، می‌تواند عملکرد، شناخت، پیش‌بینی و قابلیت تصمیم‌گیری را بهبود بخشد. این خودرو دارای زاویه وسیع دوربین جلو و همچنین رادار ۳۶۰ درجه‌ای است که به آن اجازه می‌دهد جهت‌های مختلف را حس کند.

مهندسان هوندا می‌گویند که ADAS همه‌جهته، امکان رانندگی ایمن را در شرایط رانندگی پیچیده و متنوع فراهم می‌کند. پیش از پایان امسال، این خودروساز، نمایش و معرفی شکل پیشرفته هوندا سنسینگ را در چین آغاز خواهد کرد که به احتمال زیاد در شاسی‌بلند مفهومی ای:کانسپت باشد.

به غیر از ADAS همه‌جهته، هوندا همچنین نسل بعدی هوندا کانکت را معرفی می‌کند که از رابط دستیار هوش مصنوعی، اپلیکیشن Smartphone Link و به‌روزرسانی‌های بی‌سیم برخوردار است. البته این موارد، اتصال پیشرفته را برای خودرو الزامی می‌کند.

هوندا هنوز هیچ جدول زمانی برای عرضه نسخه تولیدی شاسی‌بلند ای:کانسپت مشخص نکرده است، اما این اتفاق احتمالا به‌زودی رخ خواهد داد.

منبع:زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.