اصالت قطعات یدکی را در سامانه «اصل بخرید» تشخیص دهید

لوازم یدکی اصل با برچسب اطمینان

قطعه نیوز: شرکت ایساکو به منظور تامین امنیت و تشخیص اصالت قطعات یدکی مدتی است اقدام به تدوین طرح «ظرفیت نظارتی مصرف کننده» کرده است که در این طرح کدهای تصادفی به همراه بارکد مخفی QR (Quick Response Code) یا کد پاسخ سریع، بر روی برچسب مشخصات قطعات به منظور شناسایی و پیشگیری از هر گونه جعل و تقلب تعبیه شده است. این سامانه از روش دریافت و پایش اطلاعات و درهم سازی داده‌ها با به‌کارگیری از توابع مخصوص و غیرقابل دسترس استفاده می‌کند.

نحوه استفاده از سامانه پیامکی اصل بخرید

برای استفاده از این سامانه باید ابتدا نرم افزار بارکد خوان را متناسب با سیستم عامل تلفن همراه خود بارگذاری و نصب کنید. بعد از آن، پس از هربار خرید محصولات ایساکو، بارکد مخفی لیبل قطعه خریداری شده را بتراشید. سپس ابتدا کد مربوطه را با نرم افزار بارکد خوان اسکن کنید. درصورت نبود دوربین در تلفن همراه و یا عدم عملکرد نرم افزار بارکد خوان، کد ۱۶ رقمی بارکد را به صورت دستی وارد کنید و این کد را به شماره ۳۰۰۰۳۱ پیامک کنید. پس از لحظاتی اطلاعات قطعه استعلام شده برای شما ارسال می‌شود.

مزایای سامانه «اصل بخرید»

ایجاد بستر سیستماتیک امن جهت برقراری ارتباط دوسویه مصرف‌کننده نهایی و شرکت ایساکو مهمترین مزیت این سامانه به شمار می‌رود. راه‌اندازی سیستم مناسب جهت امکان برقراری ارتباط مشتری با شرکت ایساکو در راستای ایجاد اطمینان در مصرف قطعات اصلی، ایجاد سامانه دریافت، بررسی، کنترل و تحلیل داده‌ها به منظور به‌کارگیری در مواردی مختلف همچون بررسی بازار، تشخیص تقلب، پیگیری موارد جعل و…، تخصیص شماره پیامک ویژه جهت استعلام اصل بودن قطعات نیز از جمله مزایای این سامانه هستند. همچنین ایجاد سیستم پشتیبانی مکانیزه و فن‌آوریهای نوین سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به منظورجلوگیری از دسترسی افراد به اطلاعات کدها، پیش‌بینی و افزایش ضریب امنیتی جهت مبارزه با موارد جعل و تقلب، استفاده از کدهای مخفی غیر تکراری، عدم قابلیت پیش‌بینی و عدم امکان کپی‌برداری را نیز می‌توان از مزایای این سامانه دانست. در عین حال استفاده از کدهای رهگیری و بازرسی، به‌کارگیری سیستم‌های رمزنگاری و درهم‌سازی داده‌ها، بهره برداری از ویژگیهای خاص برچسب و هولوگرام ایساکو و شناسنامه دار بودن هر قطعه به منظور امکان ردیابی از دیگر مزایای این سامانه برشمرده می شود.

باید توجه داشت کاربری آسان و پویا با استفاده از سیستم‌های نوین فن‌آوری اطلاعات، سهولت استفاده از سیستم، از طریق خواندن بارکدهای QR هم ‌زمان با امکان ثبت دستی کد مخفی، امکان ارایه اطلاعات مختلف مورد نیاز مشتریان و تکریم مشتری از طریق ایجاد کانال‌های ارتباطی دوسویه مناسب، سریع و کم‌هزینه نیز از جمله فواید استفاده از این سامانه است.

QR CODE یا کد پاسخ سریع

کد پاسخ سریع چیست؟

یک بارکد دوبعدی است که ظرفیت بالای رمزدار کردن اطلاعات و یا داده‌ها را داشته و با استفاده از ساختار ماتریسی (‌صفر و یک‌) به منظور رمزگشایی آسان محتویات با سرعت بالا طراحی شده است. اطلاعات درQR به صورت نقطه‌های مربع کوچک مشکی براساس یک الگوی استاندارد ایجاد شده، که میتواند شامل هر نوشته، عدد، نشانی وب، اطلاعات تماس و پیامک با فرمت کارت ویزیت، شماره تلفن، قیمت و مشخصات یک کالا به صورت هم‌زمان، یا هر نوع داده‌ دیگری باشد.

این بارکد به همراه شماره ۱۶ رقمی رمزنگاری شده مندرج بر روی برچسب، توسط پوششی خاص مخفی و به راحتی قابل کپی‌برداری نبوده و دارای الگوریتم و رمزنگاری است. به همین جهت با مخفی بودن کد مذکور و وجود درهم‌سازی داده‌ای، جمع‌آوری اطلاعات روی برچسب‌ها و یا الصاق بر روی اقلام تقلبی و سواستفاده و جعل آن توسط افراد سود‌جو وجود ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.