تامین ۲۵۰ دستگاه خودرو برای ناوگان حمل‌ونقل شهری تهران توسط ایران‌خودرو

قطعه نیوز: آیین امضای قرارداد نوسازی ناوان مسافری شهری تهران (اتوبوس و مینی‌بوس) میان شهرداری تهران و شرکت ایران خودرو دیزل، صبح امروز با حضور صادقی نیارکی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیروز حناچی، شهردار تهران، فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو و مناف هاشمی مدیر حمل و نقل ترافیک تهران در محل شرکت ایران خودرو دیزل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «قطعه نیوز»، بر اساس این قرارداد، ۲۵۰ دستگاه خودرو به سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه خواهد شد که ۱۲۰ دستگاه از آن اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی بوس خواهد بود.

در این مراسم شهردار تهران با اشاره به ایجاد زمینه تولید اتوبوس برقی در کشور، ایران خودرو را شناسنامه تولید خودرو در کشور دانست.

به گفته پیروز حناچی،  قرار است کمبود حدود ۳ هزار اتوبوس توسط ایران خودرو تامین شود.

حناچی تاکید کرد: در حوزه های تاکسی رانی، مینی بوس و ماشین های سنگین نیز امکان ایجاد همکاری میان شهرداری و شرکت ایران خودرو وجود دارد.

مدیرعامل ایران خودرو نیز در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران، آغاز تحویل این خودروها را شهریورماه سال‌جاری اعلام کرد و گفت: تلاش زیادی در راستای داخلی‌سازی این قطعات شده است که بر این اساس عمق داخلی‌سازی این خودروها حدود ۶۲ درصد برآورد می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.