امکانات و ویژگی‌های هیوندای سوناتا ۲۰۲۰

قطعه نیوز: مدل جدید هیوندای سوناتا توانست جایزۀ برترین فناوری خودرویی Kelley Blue Book را از آن خود کند. این خودرو تکنولوژی‌های جدید و تجهیزات دیجیتالی زیادی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

کمپانی‌های خودروسازی کره‌ای سال‌هاست برای ماندن در بازار رقابت خودروسازان دنیا، تلاش می‌کنند که بالاترین کیفیت را در ساخت و خدمات خودروهای خود حفظ کنند. هیوندا سوناتا ۲۰۲۰ با طراحی و امکانات ویژه‌اش سرآمد نمونه‌های قبلی سوناتا شده است. تا جایی که نامزد دریافت جایزه خودروی سال ۲۰۲۰ در آمریکای شمالی شد. هیوندای این بار با تولید سوناتای ۲۰۲۰ تمام تلاشش را برای تولید خودرویی متفاوت و با امکانات خاص به کار برده و حالا باید منتظر بود تا بازخورد عملکرد این خودرو در سراسر دنیا مشخص شود.

هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ و امکانات ویژه‌اش

هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ با طراحی ظاهری کاملا مدرن خود، نوید ورود خودرویی خاص را می‌دهد. هیوندای در نسخه ۲۰۲۰ باز هم همان ظاهر خشن سوناتا را حفظ کرده است. طراحی متفاوتی که در چند نسل اخیر این خودرو هر بار بیشتر خود را نمایان می‌کند. اضافه شدن خطوط تند و تیز بر روی بدنه و جلوپنجره بسیار بزرگ و ذوزنقه‌ای شکل سوناتا در مدل ۲۰۲۰ ظاهر این خودرو را عبوس‌تر کرده است.

با توجه به علاقه نسل جوان و امروزی به طراحی‌های مدرن که بیشتر حالت فانتزی و فضایی دارند، اغلب طراحان خودروهای جدید با لحاظ کردن این موضوع، بیشتر به سمت‌وسوی مدل‌های خاص متمایل شده‌اند که البته این نوع طراحی شاید به مذاق مخاطب عام بازار خوش نیاید. اما این اتفاق در آینده در بازار خودرو اجتناب‌ناپذیر است. این تغییرات نه تنها در نمای روبه‌روی سوناتا ۲۰۲۰ بلکه در طراحی عقب خودرو هم کاملا نمایان است و این سدان سایز متوسط را شبیه به خودروهای کوپه نشان می‌دهد.

داخل کابین با فضایی کاملا لوکس و مدرن روبه‌رو می‌شویم. طراحان هیوندای نهایت سلیقه و ابتکار را در داخل کابین به کار برده‌اند. امکانات رفاهی این نسخه سوناتا، نسبت به نمونه‌های قبلی کامل‌تر شده است. ترمز دستی الکتریکی، مانیتور بزرگ، سیستم پشتیبانی اپل کارپلی و اندروید از جمله امکانات جدید سوناتای ۲۰۲۰ است. یکی از ویژگی‌های جالب سوناتا ۲۰۲۰ سوئیچ هوشمند این خودرو است.

به این ترتیب که راننده می‌تواند با نصب اپلیکیشن خودرو بر روی گوشی همراه خود، بدون نیاز به سوییچ، خودرو را روشن کند. سوناتای ۲۰۲۰ به سیستم‌های کمک راننده متنوعی هم مجهز شده است. سیستم تشخیص عابر پیاده، تشخیص نقاط کور، سیستم کمک به راننده در سربالایی‌ها و سیستم کمک رانندگی بین خطوط از جمله امکانات ویژه این خودرو محسوب می‌شود. سیستم کمک‌راننده بین خطوط در کنار کروز کنترل هوشمند به راننده این امکان را می‌دهد که خودرو را با سرعت حداکثر ۱۴۵ کیلومتر در ساعت به صورت اتوماتیک بین خطوط نگه داشته و فاصله را با خودروهای جلویی حفظ کند. وجود چنین امکاناتی در حقیقت سیستم ایمنی و پیشگیری از تصادفات رانندگی را تقویت می‌کند.

سوناتای ۲۰۲۰؛ هیبریدی دوست طبیعت

در سال‌های اخیر که فعالیت‌های زیست محیطی بیشتر شده است، خودروسازان مشهور دنیا هم با ساخت خودروهای هیبریدی در این حرکت زیبا برای نجات کره زمین و حفظ محیط زیست همکاری کرده‌اند. تولید خودروهای هیبریدی، خودران و خودروهای با سوخت خورشیدی رونق گرفته است.

شرکت هیوندای، سوناتای ۲۰۲۰ را با چندین موتور معرفی کرده است. یک موتور توربو با حجم ۱.۶ لیتر و قدرت ۱۷۹ اسب بخار به علاوه یک موتور تنفس طبیعی با حجم ۲.۵ لیتر و قدرت ۱۹۰ اسب بخار که هر دو مجهز به جعبه دنده ۸ دنده هستند برای علاقه‌مندان این خودروها در نظر گرفته شده است. اما سورپرایز سوناتا تولید نمونه هیبریدی این خودرو با پنل‌های خورشیدی است.

در این نمونه سوناتا مدعی است که با قرار گرفتن خودرو در زیر نور خورشید به مدت ۶ ساعت، این خودرو می‌تواند برای طی مسیر ۱۳۰۰ کیلومتری شارژ شود. این خودرو مجهز به سیستمی به نام «کنترل تغییر فعال» (ASC) است که باعث کم شدن مصرف سوخت و بهتر شدن عملکرد و شتاب خودرو می‌شود. این خودرو برای عرضه در بازارهای خودروی استرالیا آماده شده است. باید دید سوناتای ۲۰۲۰ در بازه قیمتی ۲۴ تا ۳۴ هزار دلاری خود، چگونه می‌تواند معادلات بازار خودرو را به نفع خود تغییر دهد.

منبع: دنیای اقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.