تولید ۵۰هزار موتورسیکلت برقی در سال ۹۹ توسط بخش خصوصی و با محوریت ایدرو

قطعه نیوز: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای تولید ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی توسط تولیدکنندگان داخلی در سال ۹۹ فراخوان داده است.

عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت در گفت‌و‌گو با خبرنگار «قطعه نیوز» با اعلام این خبر گفت: ایدرو به دنبال تولید ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی توسط تولیدکنندگان داخلی در سال ۹۹ است و فراخوانی را در همین زمینه ارائه کرده است.

علی عرب با بیان اینکه تولیدکنندگان موتورسیکلت در حال مذاکره با ایدرو برای تحقق این موضوع هستند، افزود: جلسه اول میان تولیدکنندگان و مدیران ایدرو برگزار شده است و این سازمان وعده داده است که درطول یک ماه سند و برنامه‌ای را برای تولید و فروش موتورسیکلت‌های برقی در یک پلتفرم مشترک تنظیم کند.

وی تاکید کرد: این اولین بار است که در کشور ما یک سازمان دولتی به عنوان سیاستگذار تولید حضور پیدا کرده است و این نکته مثبتی است.

وی درباره نحوه تامین مالی در نظر گرفته شده برای این طرح گفت: مباحث مالی آن هنوز مطرح نشده است و هنوز زود است درباره مسائل مالی قضاوت کنیم چراکه پلتفرم آن تهیه نشده است و مشخص نیست که چند درصد قطعات آن داخلی و چند درصد خارجی است، به طور قطع وقتی تولید قطعه توسط تولیدکنندگان داخلی صورت بگیرد، نیاز به بودجه خاصی برای تهیه قطعه نخواهد بود اما اگر قطعات وارداتی باشد، نیاز به ارز پیدا می‌کنیم.

وی عنوان کرد: توان تولید قطعات ایرانی در این تیراژ موتور سیکلت برقی وجود دارد و ایدرو هم اصرار دارد که تولید این تعداد دستگاه با درصد بالایی از عمق ساخت داخل همراه باشد.

وی در خصوص پیش‌بینی‌ها درباره استقبال مردم از موتورسیکلت‌های برقی پس از تحقق تولید ۵۰ هزار دستگاه از آن، گفت: ما در این خصوص در جلسه ای که تشکیل شد، دغدغه‌هایمان را گفته‌ایم. بحث اول فرهنگسازی است که مردم توجیه شوند که در هنگام خرید موتورسیکلت، به جای بنزینی، نوع برقی آن را خریداری کنند.

عرب افزود: دولت با ابزارها و مشوق‌های خود می‌تواند ارگان‌ها را به سمت خرید موتورسیکلت برقی هدایت کند، اکنون هم با توجه به اینکه نرخ بنزین سه برابر شده است، استقبال از موتور برقی بیشتر شده است.

خبرنگار: فرزانه احمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.