تولید باتری‌هایی که یک میلیون مایل طول عمر دارد

قطعه نیوز: بر اساس گفته‌های شرکت “CATL” باتری جدید آن‌ها می‌تواند ۱.۲۴ میلیون مایل یا به عبارتی ۱۶ سال دوام بیاورد.

برای اینکه بدانید باتری‌های قابل شارژ با گذشت زمان تخریب می‌شوند، لازم نیست حتما خودروی برقی داشته باشید. به عنوان مثال، باتری‌های گوشی‌های هوشمند با گذشت سال‌ها شارژ کمتر و کمتری نگه می‌دارند. این یکی از اصلی‌ترین عواملی است که باعث می‌شود رانندگان به سمت استفاده از خودروهای برقی سوق داده نشوند.

اکنون به گفته بلومبرگ، شرکت “CATL” ادعا کرده است که سلول باتری جدید آن می‌تواند ۱.۲۴ میلیون مایل یا به عبارتی ۱۶ سال دوام بیاورد. برای ملموس شدن این عدد می‌توان گفت که هر ​​آمریکایی به طور متوسط حدود ۱۴ هزار مایل در سال رانندگی می‌کند.

باتری‌های خودروهای برقی امروزه حدود ۲۰۰ هزار مایل دوام دارند، بنابراین این یک جهش بسیار بزرگ است.

شرکت CATL که بزرگترین تأمین کننده باتری‌های خودروهای برقی(EV) در جهان است، هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه این سلول جدید با دوام زیاد را تولید کرده، به اشتراک نگذاشته است، اما طبق گفته “زنگ یوگون” رئیس این شرکت، “ایلان ماسک” مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا برای بررسی این سلول باتری جدید به چین سفر و از آن بازدید کرده است.

مدیرعامل تسلا تصمیم گرفته است این باتری جدید را در خودروهای بعدی تسلا موسوم به “مدل ۳” که در کارخانه این شرکت در شانگهای چین ساخته خواهد شد، نصب کند.

به گزارش بلومبرگ، تسلا قبلاً برای تامین باتری‌های خود به شرکت‌های پاناسونیک و ال جی متکی بود.

“زنگ” همچنین ادعا می‌کند که این شرکت آماده است در اسرع وقت این باتری‌های جدید را تولید انبوه کند و این در حالی است که این باتری‌ها تنها ۱۰ درصد بیشتر از باتری‌های موجود قیمت خواهند داشت.

باتری‌ها گران‌ترین جزء در خودروهای برقی هستند. در حالی که این باتری اندک هزینه بیشتری نسبت به باتری‌های موجود خواهد داشت، اینکه هرگز نیازی به تعویض آن نباشد یا حتی قادر به استفاده مجدد از آن در یک خودروی دیگر باشید، می‌تواند انگیزه‌ای برای افرادی باشد که در خرید خودروی برقی شک دارند.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.